۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه ادعاهای واهی آمریکا بر سر محموله سوخت توقیفی/ بزرگترین تروریسم دنیا حامی قربانیان ترور شد

۹ آبان ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبر: 477623
ادامه ادعاهای واهی آمریکا بر سر محموله سوخت توقیفی/ بزرگترین تروریسم دنیا حامی قربانیان ترور شد

درحالی یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشته که ایالات متحده محموله‌های بنزین توقیفی تولید ایران را به فروش رسانده که بارها از سوی مسئولان کشورمان تاکید شده این محموله‌ها پیش از توقیف به مشتری فروخته و مبلغ آن نیز دریافت شده است.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در ساعات پایانی روز گذشته برخی رسانه های آمریکایی به نقل از الیوت آبرامر مسئول امور ایران و ونزوئلا در وزرات امور خارجه آمریکا اعلام کردند محموله ١.٢ میلیون بشکه سوخت که تقریبا سه ماه پیش از سوی آمریکا در آب های آزاد توقیف شده بود، به ارزش ۴٠ میلیون دلار به فروش رفت.

گفتنی است حدود ٧۵ روز پیش بود که رسانه‌های آمریکایی خبر توقیف چهار کشتی حامل سوخت به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» در آبهای آزاد توسط دولت آمریکا را اعلام کردند. 

پس از آن بود که مقامات آمریکایی اعلام کردند یک ماه پیش از عملیات توقیف، دادستان‌های آمریکایی، دادخواستی برای توقیف این چهار نفتکش که بنا به اعلام آنان عازم ونزوئلا بوده را صادر کرده بودند. اما این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا درجلوگیری از ارسال پنج نفتکش دیگر ایران به سمت ونزوئلا ناکام مانده بود.

همچنین دیروز الیوت آبرامز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که عواید حاصل از فروش این محموله ها به صندوق به اصطلاح «حمایت ازقربانیان ترور » اختصاص خواهد یافت. این درحالی است که نه تنها آمریکا خود یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در دنیا به شمار میرود که تاکنون بالغ بر ١٧ هزار نفر از ایرانیان در حوادث ترور به شهادت رسیده اند.

همچنین این مقام وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشته که این حرکت آمریکا در توقیف و فروش محموله سوخت،پیروزی سه گانه برای ایالات متحده در برداشته؛ جلوگیری از فروش نفت و فرآورده های نفتی توسط ایران، تشدید تحریم های ونزوئلا و واریز پول به صندوق به اصطلاح «حمایت از قربانیان ترور.»

نکته قابل ذکر اینجاست که بارها مسئولان کشورمان بیان داشته که محموله های توقیفی از آن ایران نبوده‌اند. در این میان بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران چندی پیش بیان داشت که : ‍‍"آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله‌ها از ایران رفته بود اما نه کشتی‌ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود. محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود."

وی افزود: محموله‌های توقیفی توسط امریکا قبل از توقیف به ونزوئلا فروخته شده بود و متعلق به ایران نیست.