۰ نفر

به دنبال کاهش تولید بلاک؛

نقص فنی در بلاکچین سولانا!

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
کد خبر: 703377
نقص فنی در بلاکچین سولانا!

شبکه قرارداد هوشمند سولانا در روز شنبه، ۲۵ فوریه ۲۰۲۳، با یک نقص فنی مواجه شد که به عنوان (رویداد بزرگ فورکینگ) شناخته می شود و باعث شکست تراکنش ها برای برخی از کاربران شد. تیم توسعه دهنده سولانا این حادثه را به عنوان (بی ثباتی خوشه‌ای) نام گذاری کردند و افزودند که یک راه‌اندازی مجدد هماهنگ برای تسریع در نهایی‌سازی بلاک آغاز شده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ روز شنبه در حدود ساعت 6:37 به وقت جهانی، بلاک چین سولانا با کاهش عملکرد مواجه شد و کاربران کاهش قابل توجهی در نهایی‌سازی بلاک، همراه با برخی از شکست‌های تراکنش‌ها گزارش کردند.

سول بلیز (Solblaze) ، استخر لیکوئیدتی، طی گزارشی گفت: توقف تولید بلاک در شبکه سولانا به طور کامل متوقف نشد، فقط به دلیل یک رویداد انشعاب، کاهش تولید را تجربه کرد.

سول بلیز (Solblaze) اظهار داشت که سولانا در حال حاضر دارای هیچ مشکلی نیست، علیرغم یک رویداد بزرگ فورکینگ در مینت بتا ((mainnet-beta که باعث کاهش سرعت اعتبارسنجی ها شده است.

 این حساب اعلام کرد که شبکه سولانا هم اکنون در حال تایید بلاک ها با نرخ حدود 16 تراکنش در ثانیه است. اپراتورهای اعتبارسنجی و مهندسان سولانا برای شناسایی علت اصلی با یکدیگر همکاری می کنند.

 علاوه بر این، سول بلیز اشاره کرد که "تأیید کننده ها شروع به بازگشت از نسخه 1.14 به نسخه 1.13 کرده اند."

وب‌سایت به‌روزرسانی وضعیت سولانا حاوی اطلاعات مشابهی است که از این موضوع به عنوان (ناپایداری خوشه‌ای) یاد می‌کند.

 این نشان می‌دهد که مهندسان سولانا در حال تلاش برای حل مشکلی هستند که در طول ارتقا از نسخه 1.13 به 1.14 رخ داد و باعث کندی قابل توجهی در نهایی‌سازی بلاک شده است.

صفحه وضعیت سولانا شامل یک لینک سند است که دستورالعمل‌هایی را در مورد چگونگی ادامه راه‌اندازی مجدد به تأییدکنندگان ارائه می‌دهد.

 در اصل، اعتبار سنجی ها باید در اسلات 179526408 یک عکس فوری بگیرند، خطوط فرمان اعتبار سنجی را اصلاح کنند، نسخه قبلی 1.13.6 را نصب کنند و سپس اعتبارسنجی را مجددا راه اندازی کنند. مسائل اخیر سولانا یادآور مشکلاتی است که این بلاک چین در سال گذشته با آن مواجه شد، از جمله قطعی های متعدد تولید بلاک.