۰ نفر

بدهی آمریکا 2 برابر شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۴۲
کد خبر: 836789
بدهی آمریکا 2 برابر شد

در حالی دیوان محاسبات آمریکا و کنگره این کشور نسبت به بدهی ۲ برابری ایالات متحده در سال جاری خبر داده است که بدهی‌های این کشور با خرید سامانه‌های جدید موشکی ساخت لاکهید مارتین بار دیگر افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، لاکهید مارتین برنده یک قرارداد ۱۷ میلیارد دلاری برای توسعه نسل بعدی سامانه‌های رهگیری آمریکا برای دفاع از این کشور در مقابل موشک‌های قاره پیما شده است. این قرارداد بدهی‌های آمریکا را مضاعف خواهد کرد.

اسپوتنیک نوشت: به گفته آژانس موشکی آمریکا طبق این قرارداد وزارت دفاع آمریکا ۲۰ سامانه موشکی خریداری و آنها را در منطقه آلاسکا مستقر خواهد کرد.

در همین حال، بدهی ملی آمریکا در اوایل آوریل به حدود ۳۴.۶ تریلیون دلار رسید که جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، آن را عددی ترسناک خواند.

در حال حاضر، حدود ۲۸ درصد از بودجه آمریکا از طریق استقراض از کشورهای دیگر تامین می‌شود. در چهار سال گذشته، اندازه بدهی آمریکا به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) از ۱۰۷.۲ درصد به ۱۳۱.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، پرداخت های بهره دولتی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد خود خواهد رسید که بخشی از آن به دلیل افزایش نرخ بهره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha