۰ نفر

طرح جدید انگلیس برای پناهندگان

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵
کد خبر: 836549
طرح جدید انگلیس برای پناهندگان

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، مقام‌های لندن بعد از آنکه در سال ۲۰۲۲ طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب و اجرا کردند، اکنون در حال بررسی اضافه کردن کشورهای دیگری به این طرح انتقال پناهجویان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، دولت محافظه‌کار وقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ با دولت رواندا بر سر اخراج مهاجران غیرقانونی به آن کشور با هدف بازداشتن مهاجران از تلاش برای ورود به بریتانیا از طریق کانال مانش توافق کرد.

بر طبق این برنامه انگلیس بخشی از مهاجرانی را که به صورت غیرقانونی و قاچاق و یا از طریق قایق‌های کوچک به خاک این کشور می‌آیند، به رواندا فرستاده تا آنها در آنجا در ضمن رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی‌شان منتظر بمانند.

نشریه تایمز انگلیس امروز (دوشنبه) گزارش داد برخی اسناد رسمی افشا شده نشان داده‌اند لندن در نظر دارد برای اخراج مهاجران غیرقانونی علاوه بر رواندا با کشورهای دیگری هم توافق کند.

این اسناد انگلیس مشخص کرده‌اند دولت لندن جستجوی گسترده‌ای برای انعقاد توافقی مشابه با یک کشور ثالث انجام می‌دهد و در این راستا با ارمنستان، ساحل عاج، کاستاریکا و بوتسوانا وارد مذاکره شده است.

طبق این گزارش، انگلیس برای برقراری این توافق با چند کشور دیگر در حوزه آمریکای جنوبی شامل اکوادور، پاراگوئه، پرو، برزیل و کلمبیا نیز تماس برقرار کرده اما احتمال علاقمند شدن آنها به انعقاد چنین توافقی که لندن از آن تحت عنوان «توافق پردازش پناهندگی در کشور ثالث» نام برده، کم است.

مقام‌های انگلیسی نام چند کشور آفریقایی شامل کیپ ورد، سنگال، تانزانیا، توگو، آنگولا و سیرالئون را هم در فهرست ذخیره در صورت شکست خوردن اهداف دیگر گذاشته‌اند. چند کشور آفریقایی دیگر شامل مراکش، تونس، نامیبیا و گامبیا هم صراحتا با وارد شدن به مذاکرات مخالفت کرده‌اند.

این جزئیات در یک مجموعه اسناد دولتی افشا شده انگلیس که توسط روزنامه تایمز مشاهده شدند، مطرح شده‌اند. پیشتر تصمیم دولت انگلیس برای توافق کردن با رواندا بر سر اخراج پناهجویان به این کشور با واکنش منفی گروه‌های حامی پناهجویان مواجه شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha