۱ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

درخواست‌های اهالی بازار سرمایه از دوره جدید فعالیت بورس/ سکوت را در مقاطع حساس بشکنید

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 835296
درخواست‌های اهالی بازار سرمایه از دوره جدید فعالیت بورس/ سکوت را در مقاطع حساس بشکنید

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از سکوت سازمان بورس در برخی مواقع حساس بازار سرمایه در دوره گذشته، از رییس این سازمان در دوره جدید فعالیت خواست تا این سکوت را بشکند و گفت: تسهیل در صدور مجوزها در دوره گذشته سازمان واقعا به خوبی انجام شده و آن را می‌توان بهترین اقدام دوره گذشته سازمان بورس دانست؛ اما متاسفانه مجوزهای درخواستی در صف تایید است و باید در دوره جدید برای آن فکری کرد.

اقتصاد آنلاین - رجا ابوطالبی: حسین مرید، کارشناس بازارهای مالی در خصوص حال و هوای ایجاد شده در این روزهای بازار سرمایه گفت: از ماموریت‌های رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران است؛ مساله‌ای که به هیچ عنوان در دوره گذشته فعالیت سازمان بورس وجود نداشته و اتفاقا در تمام نوسانات و هیجانات بازار در ۳۰ ماهه گذشته؛ زمانی که سهامداران نیاز به حمایت داشتند، سازمان سکوت کرده است؛ بنابراین انتظار از رییس سازمان بورس در دوره جدید آن است که در درجه اول، دغدغه فعالان بازار سرمایه را داشته باشد؛ موضوعی که مغفول مانده بود.

وی افزود: بزرگترین استراتژی تیم سازمان بورس در دوره گذشته، سکوت بود؛ این در حالی است که استراتژی که بیشترین مشکلات را برای بازار سرمایه خلق کرد و بازاری بلاتکلیف، پژمرده و بدون شفافیت را تحویل اهالی و فعالین بازار داد؛ همین سکوت است.

به گفته مرید، برای اثبات این حرف به صورت رندوم و چرشی از سرمایه گذاران و حتی مردم عادی در خصوص بهترین بستر برای سرمایه گذاری سوال کنید، بورس آخرین آن خواهد شد.

مرید در خصوص بهترین عملکرد ۳۰ ماهه گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تسهیل در صدور مجوزها در این دوره سازمان واقعا به خوبی انجام شده و آن را می‌توان بهترین اقدام دوره گذشته سازمان بورس دانست. اما متاسفانه مجوزهای درخواستی در صف تایید است.

تعداد مجوزهای صادرشده

درخواست‌های اهالی بازار سرمایه از دوره جدید فعالیت بورس/ صف انتظار برای دریافت مجوز کارگزاری‌ها

مرید درباره رویکرد جدید سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: بیشترین هیجان ایجاد شده در تابلو معاملاتی به اتفاقات ناشی از رسوایی اردیبهشت برمی‌گردد که رئیس سازمان بورس در جهت حفاظت و حراست از سهامداران هم سکوت کرد و هم اسامی متخلفین را منتشر نکرد که نتیجه آن دو بار فشار فروش در بازار بود.

وی افزود: رویکردی که سازمان بورس باید در دوره دوم سرلوح خود قرار دهد، ایجاد شفافیت هست تا اعتماد از دسته رفته سهامداران، هر چند اندک، به بازار برگردد؛ همین عنصر به تنهایی اتفاقات اردیبهشت را رقم نمی‌زد، به واسطه اعتماد در بازار سرمایه حجم معاملات به معضل برای اهالی بازار تبدیل نمی‌شد تا بورس وارد منجلاب نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    در خواست اول اهالیه بازار حذف کامل دامنه نوسان و حجم مبنا است تمام
  • سهام داران قدیمی و اهالیه بازار سرمایه کشور IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    حذف کامل دامنه نوسان و و حجم مبنا را خواسناریم اهالیه بازار سرمایه کشور همانطور عشقی قولش را داد بود ب اوایل امسال موکول شد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    2 2
    خاک تو سر اون سهامدارانی که تو بورس ماندند و ضرر و زیان دیدند. ما که حدود ۴_ ۳ ماه پیش با ۸۰ درصد ضرر و زیان از بورس زدیم بیرون و با باقیمانده ی پولمون رفتیم طلا خریدیم گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان . اکنون طلا شده ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ‌ . کل سود بردیم . اگه تو قمار خونه، دزد خونه، گاو خونه، نجاست خونه، کوره ی پولسوزی و... مانده بودیم ،ضرر و زیان ۹۰ درصدی را متحمل شده بودیم.