۰ نفر

استاندار:

کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی شکل گرفته است

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبر: 829411
کنسرسیوم اقتصادی استان مرکزی شکل گرفته است

استاندار مرکزی گفت: کنسرسیوم اقتصادی استان شکل گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، فرزاد مخلص الائمه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در آیین رونمایی و تحویل نخستین راکتورهای بومی فوق سنگین تولید متانول در شرکت ماشین سازی اراک اظهار کرد: ماشین سازی اراک یک ظرفیت بی نظیر در صنعت کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اگر خواهان حرکت اقتصاد کشور هستیم تا از بلای خام فروشی رها شویم، باید به صنایع توجه کنیم. تا زمانی که خام فروشی در کشور اصلاح نشود، قطعا اقتصاد کشور به سطح شایسته نخواهد رسید.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تولیدات ماشین سازی اراک همواره جزو اولین ها بوده و همواره این توانمندی خود را حفظ کرده است، افزود: کنسرسیوم اقتصادی استان شکل گرفته و بزرگان صنعت به این کنسرسیوم پیوسته اند و به دنبال توسعه و معرفی تولیدات صنعتی استان هستیم.

وی اظهار کرد: با تولید این راکتور فوق سنگین ایران در لیست ۵ کشور تولیدکننده این تجهیز در جهان قرار گرفته است، افزود: البته با این اقدام فقط یک گام کوچک از خام فروشی فاصله می گیریم و باید زنجیره تولید متانول در کشور تکمیل شود. تولید، تبدیل و صادرات متانول جزو اولویت های صنایع پتروشیمی است تا به عنوان بازیگر در صنعت پتروشیمی جهان جایگاه خود را ارتقا ببخشیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه از سهامدار عمده شرکت انتظار می رود توجه ویژه به ماشین سازی داشته باشد، گفت: ماشین سازی اراک یک پدیده منحصر به فرد است و باید زمینه بازسازی و ارتقای این صنعت فراهم شود. استان آمادگی دارد که در کنار صندوق و ماشین سازی باشد تا ارتقای این مجموعه رقم بخورد.

وی تصریح کرد: کارگروه ویژه ای را می توان در شرکت مستقر کرد تا بازسازی و نوسازی آن برنامه ریزی شود و به جایگاه بین المللی اصلی خود دست یابد که تحقق این مهم قطعا اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

دولت برای تامین نیازهای کشور، صنایع استان مرکزی را مورد توجه قرار دهد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: اقدامات قابل تقدیری از جمله تولید راکتور آهن اسفنجی و راکتور فوق سنگین تولید متانول توسط شرکت ماشین سازی اراک انجام شده و این شرکت در دهه اخیر منشاء کارهای بزرگ در کشور شده است و امیدواریم که هر روز شاهد اقدامات ارزشمند در استان مرکزی و کشور باشیم.

وی افزود: ظرفیت های استان مرکزی بسیار قابل توجه است و از دولت انتظار می رود که برای تامین نیازهای خود، استان مرکزی و صنایع این استان را از جمله ماشین سازی، هپکو، آذراب و ... مدنظر داشته باشند.

وی بیان کرد: این استان حدود سه هزار واحد صنعتی دارد که هر کدام می توانند در حوزه کاری خود کارگشا و منشاء تحول و تامین کننده نیازها باشند. در سطح ملی، مسئولان کشور باید به جای سفارش دادن به چینی ها از ظرفیت های داخلی استفاده کنند که حتما تولید، امید، نشاط، اشتغالزایی و ... به همراه خواهد داشت.

امام جمعه اراک افزود: این خدمات ارزشمند به سطح ملی محصور نشود، کشور با صادرات رشد می کند، باید حداقل صادرات ۳۰ درصدی را هدفگذاری کنیم و حتی در مشارکت با دیگر صنایع کشورها، حضوری فعال داشته باشیم تا تحول رقم بخورد. نباید خود را به صادرات خرد محدود کنیم و حتما باید در قدم های بعدی تولیدات پیشرفته تر همراه با فناوری خاص تر را دنبال کنیم و به صنایع قدرت و اجازه پرواز داده و مانع تراشی نکنیم.

وی تاکید کرد: امروز با صدای رسا اعلام می کنم ظرفیت های این استان قابل توجه است و باید مدنظر قرار گیرد. شرکت های چینی نیز باید از این فناوری ها استفاده کنند و صنایع بزرگ ایران را شریک کاری خود برای کارهای بزرگ در منطقه و جهان قلمداد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha