۱ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بزرگترین گردهمایی تخصصی اکتشاف ذخایر معدنی ایران / آغاز دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس

۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 827151
بزرگترین گردهمایی تخصصی اکتشاف ذخایر معدنی ایران / آغاز دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس

مسائل کلان اکتشاف ذخایر معدنی کشور شامل چالش‌های حکمرانی، دسترسی برای فعالیت‌های اکتشافی، تجهیزات و فناوری اکتشافی است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع (اکتشاف ذخایر معدنی: فرصت‌ها و چالش‌ها) با حضور عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی کشور، حمیدرضا فولادگر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و جمعی از فعالان این حوزه صبح امروز در سالن همایش‌های هتل استقلال تهران برگزار شد.

عزت‌اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس گفت: دولت با همکاری بخش خصوصی به دنبال توسعه و افزایش بهره‌وری بخش معدن است.

اکبری تالار پشتی افزود: در برنامه هفتم توسعه ۸.۵ درصد برای بخش صنعت، ۱۳ درصد برای بخش معدن و ۲۳ درصد برای بخش تجارت رشد دیده شده است و این رشد تنها با حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر است؛ نگاه ما این است که در قراردادهای بخش خصوصی و دولتی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پررنگ‌تر باشد.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی سخنرانی خود در نشست اظهار کرد: ایران باید در عرصه جهانی حضور پررنگ‌تری داشته باشد. برای حفظ بقا در بازارهای جهانی نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی هستیم.

سعدمحمدی افزود: قراردادی بین عربستان و چین برای تدوین پهنه‌های اکتشافی منعقد شده است که ۲۰۰ میلیارد دلار قرار است در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ درآمد عربستان از بخش معدن ۷۵ میلیارد دلار باشد این در حالی است که عربستان در حوزه معدنی پتاسیل کمتری نسبت به ایران دارد.

در ادامه علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین شناسی کشور گفت: رویکرد جدید سازمان زمین شناسی کشور که تولید اطلاعات عمقی اکتشاف با روش‌های نوین برای تمام لایه‌های اطلاعاتی و هدفمند کردن فعالیت های اکتشافی است.

شهیدی در ادامه گفت: نیروی انسانی چالش اصلی است که کمتر به آن پرداخته شده و نیروی جوان تمایلی به اشتغال در این زمینه ندارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۷ تعداد نیروهای متخصص در این حوزه بسیار کاهش یابد.

گفتنی است در حاشیه این کنفرانس تخصصی، نمایشگاه جانبی برای ارائه خدمات شرکت های اکتشافی، فنی مهندسی و مشاور برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha