۱ نفر

معرفی ۱۰۸ ایده معدنی و صنایع معدنی در چهارمین جشنواره اینوماین

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 824507
معرفی ۱۰۸ ایده معدنی و صنایع معدنی در چهارمین جشنواره اینوماین

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایمیدرو، چهارمین جشنواره اینوماین با هدف شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده، تجاری‌سازی ایده‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت برگزار خواهد شد.

ایمیدرو از ایده‌پردازان، سیاست‌گذاران، دانشگاهیان، فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در بزرگترین رویداد نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی (جشنواره اینوماین ۴) دعوت می‌کند.

افزایش ۲ برابری ثبت ایده نسبت به دوره قبل

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی توانسته است در ۱۰ محور نوآورانه و فناورانه اعلام شده، ۳۰۰ ایده را جذب کند که نسبت به جشنواره اینوماین ۳ (۱۵۰ ایده)، افزایش ۲ برابری نشان می‌دهد.

این محورها شامل «اقتصاد چرخشی معدن»، «معدنکاری»، «اقتصاد و بهره‌وری سبز»، «انرژی‌های پاک»، «فناوری‌ها یا روش‌های نوین اکتشاف»، «فناوری‌های نوین بهره‌برداری و استخراج»، «فناوری‌های نوین فرآوری موادمعدنی»، «فناوری‌های نوین در بومی‌سازی»، «فناوری‌های نوین در عارضه یابی»، «فناوری‌های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن و به‌کارگیری فناوری‌ها و تجهیزات نوین» بود.

حضور ایده‌های داوری شده در ۴ بخش

ایده‌های داوری شده در جشنواره اینوماین ۴، براساس سطح آمادگی فناورانه ایده پردازان (TRL) در ۴ بخش مشتمل بر جوانه، پیوند، رشد و شکوفایی راه پیدا خواهند کرد. «بخش جوانه» با ۴۰ ایده شامل محققان دانشگاهی، دانشجویان و متخصصان، «بخش پیوند» با ۲۸ ایده شامل هسته فناور یا نوآور و استارتاپ ها، «بخش رشد» با ۱۹ ایده شامل استارتاپ و کسب و کارهای نوپا و «بخش شکوفایی» با ۲۱ ایده، شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

در این دوره جشنواره، ۲۵۰ داور شناسایی و در نهایت ۸۴ داور براساس ایده‌های ثبت شده، انتخاب شده اند. این داوری‌ها در ۲۱ نشست تخصصی به مدت ۴ روز انجام می‌شود. تیم داوری برای هر ایده، متشکل از ۲ داور علمی، یک داور کسب و کار و یک داور صنعتی است.

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha