۱ نفر

سازمان ملل: بدتر شدن شیوع وبا در کشورهای آفریقایی به دلیل سیل

۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبر: 824197
سازمان ملل: بدتر شدن شیوع وبا در کشورهای آفریقایی به دلیل سیل

به گفته سازمان ملل، آفریقا شاهد افزایش آلودگی به وبا، به ویژه در شرق و جنوب آن بوده و سیل ناشی از بارندگی شدید وضعیت را به ویژه در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) بدتر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از CGTN، گرانت لیتی، نماینده یونیسف در جمهوری دموکراتیک کنگو، گفت: «کودکان در جمهوری دموکراتیک کنگو با بدترین سیل در دهه‌های اخیر و بدترین شیوع وبا در سال‌های اخیر مواجه هستند».

هجده استان از ۲۶ استان جمهوری دموکراتیک کنگو تحت تاثیر بارندگی فوق العاده شدید طی دو ماه گذشته قرار گرفته و گزارش ها حاکی از آن است که سیل تقریباً ۱۰۰۰۰۰ خانوار، ۱۳۲۵ مدرسه و ۲۶۷ مرکز بهداشتی را ویران یا آسیب رسانده است.

لیتی افزود: «بدون اقدام فوری برای تأمین آب سالم، بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی برای مهار شیوع وبا، سیل گسترده می‌تواند تعداد موارد را به سطوح بی‌سابقه‌ای برساند.»

دفتر منطقه‌ای آفریقای سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۲۶۰۰۰ مورد وبا و ۷۰۰ مورد مرگ در ۱۰ کشور آفریقایی در ژانویه گزارش شده که تقریباً دو برابر تعداد گزارش‌شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه است.

فیونا براکا، سخنگوی این سازمان گفت: زامبیا و زیمبابوه بدترین آسیب را دیده‌اند، اما موزامبیک، تانزانیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی و نیجریه نیز در خطر شیوع بیشتر هستند. .

وبا یک عفونت حاد اسهالی است که توسط یک باکتری ایجاد می شود که معمولاً از طریق غذا یا آب آلوده پخش می شود. این بیماری ناشی از فقر و دسترسی ناکافی به آب تمیز است و تهدید فزاینده تغییرات آب و هوایی وضعیت را بدتر می کند.

براکا گفت: سیل، طوفان و خشکسالی دسترسی به آب پاک را بیشتر کاهش داده و محیطی ایده آل برای رشد وبا ایجاد می کند.

پیشتر و در واکنش به بدتر شدن بحران بهداشتی، رهبران سازمان بین‌دولتی جامعه توسعه آفریقای جنوبی (SADC) در تاریخ ۲ فوریه به صورت آنلاین گرد هم آمدند تا به شیوع وبا که منطقه را تحت تأثیر قرار داده است رسیدگی کنند.

ژائو لورنکو، رئیس جمهور آنگولا، که در حال حاضر ریاست دوره ای ریاست SADC را بر عهده دارد، گفت که کمبود منابع برای دستیابی به محصولات پزشکی، واکسن ها، آزمایش ها و معرف های آزمایشگاهی لازم برای پیشگیری و درمان به موقع و مناسب موارد وجود دارد.

رهبران SADC موافقت کردند که مدیریت کارآمد زباله و تامین پایدار آب پاک را ارائه دهند.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه دویچه وله، آنها همچنین اعلام کردند که حداقل ۴۰ درصد از جمعیت منطقه به آب سالم دسترسی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha