۰ نفر

افزایش ۱۶ درصدی کودکان بستری در بیمارستان اکبر مشهد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۲۰
کد خبر: 823698
افزایش ۱۶ درصدی کودکان بستری در بیمارستان اکبر مشهد

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: شمار کودکان بستری در این بیمارستان از ابتدای فصل پاییز تاکنون (طی چهار و نیم ماه اخیر) حدود ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرضا کشت‌مندی مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت : طی چهار و نیم ماه اخیر۶ هزار و ۲۳۹ کودک بیمار در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر بستری شدند، این در حالی است که میزان بیماران بستری شده در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: میزان ویزیت سرپایی کودکان در این بیمارستان طی بازه زمانی سال گذشته ۳۳ هزار بیمار بود که امسال با افزایش ۹ درصدی به ۳۶ هزار بیمار رسیده است.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد ادامه داد: همچنین تعداد مراجعه بیماران به اورژانس بیمارستان اکبر طی این مدت حدود هفت هزار و ۴۰۰ کودک بوده که امسال با افزایش حدود ۳۳ درصدی به ۹ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

دکتر کشت مندی با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری‌های تنفسی در روزهای سرد سال و افزایش بار مراجعه به بیمارستان، تمهیداتی برای اداره کردن شرایط بحرانی انجام شد، گفت: ضریب اشغال تخت‌های این بیمارستان ۱۳۰ درصد است که در شرایط پیک بیماری به این ظرفیت افزوده شده است.

این پزشک متخصص اطفال با بیان اینکه در حالت عادی و خارج از پیک بیماری حدود ۲۳۰ تخت در این بیمارستان فعال است، افزود:، اما با توجه به شرایط پیک و شیوع بیماری‌های تنفسی طی چهار ماهه اخیر سال جاری، ۶۵ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این مرکز درمانی افزوده شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ تخت بیمارستانی در بخشی مجزا در بیمارستان ولایت مشهد ویژه کودکان پذیرش شده در بیمارستان اکبر اختصاص یافته است.

شمار کودکان بستری در بیمارستان «اکبر» مشهد ۱۶ درصد افزایش یافت

رییس بیمارستان کودکان اکبر مشهد گفت: طی چهار ماهه اخیر ۲۰ پرستار به ظرفیت پرستاران این بیمارستان اضافه شد که ۶ پرستار دیگر هم به زودی اضافه خواهد شد که از این تعداد ۳ پرستار در بیمارستان ولایت برای کودکان بستری در این مرکز درمانی فعالیت می‌کنند.

دکتر سید علی جعفری افزود: همچنین طی چهار ماهه اخیر نیز در راستای پذیرش، ویزیت و تعیین تکلیف به موقع بیماران برای پزشکان این بیمارستان شیفت‌های مقیمی تعریف شده است.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان با اشاره به اینکه ۲۴۰ پرستار و کادر مدیریتی در این بیمارستان فعالیت دارند، گفت: میزان کمبود پرستار در این بیمارستان تا قبل از ورود به بحران افزایش عفونت‌های تنفسی، حدود ۵۰ پرستار بوده است که این کمبود پرستار در شرایط بحرانی و پیک بیماری که ۳۰ تا ۵۰ درصد بار مراجعه بیماران به بیمارستان افزایش می‌یابد، نمود بیشتری پیدا می‌کند.

جعفری با بیان اینکه کمبود پرستار معضلی کشوری است و تنها مربوط به بیمارستان اکبر نیست، افزود: با این حال با توجه به این که استاندارد تعداد پرستار به تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های عادی برای هر هشت تخت یک پرستار و در بیمارستان‌های کودکان برای هر ۶ تخت یک پرستار است، اما در شرایط پیک هر پرستار تا ۱۰ تخت بیمارستانی را پوشش داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طی این مدت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت درمان دانشگاه، مدیریت پرستاری، نیروی انسانی با این مرکز همکاری داشتند به گونه‌ای که پرستار از سایر مراکز درمانی به این بیمارستان آورده شد.

رییس بیمارستان کودکان اکبر مشهد گفت: شیوع بیماری‌های تنفسی طی این بازه زمانی و افزایش بار مراجعه به بیمارستان نیز منجر به شلوغی بیمارستان و گاها تاخیر در ارائه خدمات به بیماران می‌شود که از مردم تقاضا می‌شود تا با درک شرایط و صبر و بردباری ما را در یاری رساندن و ارائه خدمات بیشتر و مطلوب‌تر به بیماران یاری کنند.

بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر از مراکز درمانی تخصصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از شهروندان نیکوکار در همراهی با خانواده نیکوکار «علیزاده» در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha