۰ نفر

عید نوروز به کجا سفر کنیم؟

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 823569
عید نوروز به کجا سفر کنیم؟

این روزها یکی از پر تکرارترین سؤال‌ها این است که برای عید کجا بریم مسافرت؟ برای جواب دادن به این پرسش، در ادامه برخی از بهترین مقاصد گردشگری نوروز را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عید نوروز فرصتی برای مسافرت به شهرهای متفاوت ایران چهار فصل است. جذابیت تمام شهرهای گوشه‌ و کنار ایران برای تجربه سفر داخلی رضایت‌ بخش بر همگان آشکار است. اما شهرهای گرمسیری انتخابی هوشمندانه برای سفری لذت‌ بخش در ابتدای فصل بهار هستند. در این مطلب به معرفی شهرهایی که می‌تواند مقصد سفر نوروزی شما باشند و همچنین جاذبه گردشگری آنها خواهیم پرداخت.

سفر به اصفهان در تعطیلات عید

یکی از بهترین اماکن گردشگری مناسب برای سال نو و تعطیلات عید، شهر اصفهان است. این شهر با قدمت تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان خود می تواند خاطراتی به یادماندنی را برای شما و دوستانتان به ارمغان آورد. لحظه های نابی که شاید در کمتر جایی بتوان آن را حس کرد در اصفهان همراه شماست. می توانید تعطیلات عید را با بازدید از میدان زیبای نقش جهان و خرید از بازار سنتی آن آغاز کنید. از شنیدن انعکاس صدایتان در زیر گنبد مسجد امام لذت ببرید. از طرفی، حال و هوای قدم زدن روی سی و سه پل وصف نشدنی است. عظمت و شکوه دیرینه ایران در جای جای جاذبه های اصفهان به رخ جهان کشیده می شود.

جاهای دیدنی اصفهان

بازدید از چهارباغ عباسی، عمارت چهل ستون، منارجنبان، انگورستان ملک، جلفا و کلیسای وانک را نیز فراموش نکنید. پارک ناژوان، بام اصفهان، کوه صفه و بوستان های اطرافش را هم حتما از دست ندهید. حتما یک بار در شب سری به کوه صفه بزنید و نصف جهان را در شب نظاره کنید. اصفهان، اقامتگاه های سنتی و همچنین مدرن متعددی با انواع کافه ها و رستوران های ناب برای مسافران نوروزی دارد.

سفر نوروزی به چابهار

به‌ جرئت می‌ توان چابهار استان سیستان و بلوچستان را مقصدی بی‌ نظیر در عید نوروز معرفی کرد که مورد کم‌ لطفی گردشگران قرار گرفته است. وجه تسمیه چابهار به آب‌ و هوای مطلوب و معتدل آن در اغلب فصول سال مربوط است. چابهار تنها شهر بندری ایران است که به ساحل اقیانوس هند منتهی می‌ شود. تنوع جاذبه‌ های این شهر، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌ کند.

جاهای دیدنی چابهار

برخی از جذابیت‌ ها و مکان‌ های متفاوت چابهار شامل موارد ذیل هستند:

تالابی زیبا به رنگ صورتی
تپه‌های گل‌ افشانی که منظره‌ ای عجیب و کمیاب ایجاد می‌ کنند
کوه‌ های سرخ مریخی
تلاقی ساحل و کویر
پاساژهای تیس، پردیس، ابریشم
مناظر فوق‌ العاده برای عکاسی از طبیعت
غذاها و لباس‌ های محلی
مسافرت نوروزی به کیش، قشم، هرمز و هنگام

جزایر خلیج‌ فارس ایران، همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری هستند. کیش، قشم، جزیره هرمز و جزیره هنگام نیز پر از جاذبه‌ های متفاوتی هستند که نام و آوازه آن‌ ها مشتاقان سفر به جنوب را دو چندان می‌ کند.  آب‌ و هوای پاک و فاقد آلودگی، هوای معتدل بهاری، آب‌ های نیلگون خلیج‌ فارس و هتل‌ ها و تفریحات بی‌ نظیر سفری هیجان‌ انگیز را برای مسافران رقم می‌ زنند.

جاذبه‌ های برتر این جزایر محبوب شامل موارد ذیل هستند:

جاهای دیدنی قشم و کیش

دره ستارگان جزیره شگفت‌انگیز قشم
جنگل‌ های حرا که درختان آن دل در گرو آب دارند
کشتی‌ های تفریحی
جنگ‌ های شبانه
قلعه پرتغالی‌ ها
سوئیت‌ های روی آب کیش
پارک دلفین
سواحل نقره‌ ای جزیره هنگام
رستوران‌ های بی‌ نظیر
خاک‌ های رنگی جزیره هرمز
ماهیگیری و لذت خوردن غذاهای دریایی جنوبی

سفر به شیراز در نوروز

یکی از پاسخ‌ های فوق‌ العاده به سؤال عید کجا بریم ارزون باشه، سفر به شیراز زیبا و دلنواز است. علل انتخاب این شهر، آب‌ و هوای دلپذیر بهاری، جاذبه‌ های دیدنی بی‌ شمار، باغ‌ های نارنج خوش‌ عطر و آرامگاه شاعران سرشناس ایرانی هستند.  به قول خواجه حافظ شیرازی، خوشا شیراز و وضع بی‌ مثالش. این جمله تأکید بر این دارد که شیراز شهری دیدنی و بی‌ نظیر برای سفرهای داخلی است.

جاهای دیدنی شیراز

شیراز جاذبه های تاریخی بسیاری نیز دارد. دروازه قرآن، تخت جمشید، مقبره کوروش کبیر، عمارت شاپوری، ارگ و بازار کریم خان از این جمله اند. اگر فرصت داشتید حتما در تعطیلات عید به اطراف شهر هم سری بزنید که مملو از زیبایی است. برای مثال دشت ارژن، آبشار و تنگه دم اسب در منطقه کوهمره سرخی و گردشگاه هفت برم. این شهر برای سال تحویل برنامه های فرهنگی خوبی در اماکنی مثل حافظیه برگزار می کنند.

سفر نوروزی به یزد

یزد، اولین شهر خشتی دنیاست. هر ساله، عید نوروز، این شهر باستانی، پذیرای مهمانان و مسافران بسیاری است. هرکسی علاقه به هویت و اصالت ایرانی و باستانی دارد، حتما باید سری به بافت تاریخی یزد بزند. هر کوچه و هر خانه و هر موزه در این بافت تاریخی، گویای اصالت، سکوت و آرامش این شهر خشتی است. آتشکده یزد نیز از معروف ترین و پربازدیدترین اماکن این شهر سنتی است. آتشی که شعله آن برای سالیان دراز روشن مانده و نشان دهنده نور و روشنی است.

جاهای دیدنی یزد

تعطیلات عید هر ساله گردشگرانی از ادیان مختلف برای بازدید از این آتشکده به یزد سفر می کنند. پس حتماً بازدید از این عبادتگاه زرتشتیان را در رأس برنامه های سفر خود قرار دهید. همچنین ،فراموش نکنید بازدیدی از میدان امیرچخماق، مسجد جامع شهر و زندان اسکندر داشته باشید. باغ دولت آباد نیز یکی از زیباترین باغ های ایرانی است که ثبت یونسکو شده است. بنابراین، حتما لحظاتی را با دوستان و خانواده در این باغ زیبا و خوش آب و هوا بگذرانید. این شهر پر است از اماکن دیدنی گوناگون مثل موزه آب، خانه لاری ها، آب انبار شش بادگیری، بازار مسگری و … . برای رفع خستگی و لذت بردن از نمای زیبای شهر هم، حتما به کافه پشت بام های یزد سری بزنید و از نوشیدن چای و تماشای بادگیرهای بی نظیر منطقه لذت ببرید.

عید تهران گردی کجا بریم؟

تهران در تعطیلات نوروزی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای گشت‌وگذار است. نوروز هرسال تهران خلوت‌ترین حالت ممکن را به خود می‌گیرد و این فرصت مناسبی برای شما است تا به بازدید از اماکن دیدنی تهران بروید و البته کافه گردی و رستوران‌های تهران را امتحان کنید. مکان های گردشگری تهران در تمام فصول سال رنگ و بوی مخصوص آن فصل را داشته و چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند.

در طول تعطیلات نوروز می‌توانید در تهران به موزه گردی مشغول شوید، سپس از پارک‌های زیبای تهران مانند بوستان آب‌وآتش دیدن کنید. همچنین بازار تجریش، درکه، دربند و ... بهترین جاهایی است که می‌تواند لذت زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha