۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کشورهای همسایه و آفریقا در اولویت توسعه روابط تجاری هستند

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 838748
کشورهای همسایه و آفریقا در اولویت توسعه روابط تجاری هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: مهمترین هدف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را که با حضور بازدیدکنندگانی از ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود، توسعه همکاری‌های تجاری و بین‌المللی با کشورهای شرکت‌کننده از نقاط مختلف جهان عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: مهمترین هدف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را که با حضور بازدیدکنندگانی از ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود، توسعه همکاری‌های تجاری و بین‌المللی با کشورهای شرکت‌کننده از نقاط مختلف جهان عنوان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور در زمینه تجارت مزایای بسیاری وجود دارد و جایگاه ژئوپولیتیک و ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و تجاری ایران، فرصت‌های زیادی را مهیا می‌کند و زمینه برای همکاری های اقتصادی فراهم می‌سازد.

علی‌آبادی ادامه دارد: در این راستا رویکرد وزارت صمت مبتنی بر تعاملات بین‌المللی تجاری به ویژه در حوزه دانش‌بنیان‌هاست.

به گفته او برخی برنامه‌های وزارت صمت عبارتند از جهت‌دهی توسعه اقتصادی با تعاملات بین المللی، توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین المللی با بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی تجاری.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وزارت صمت بر اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی با توسعه سرمایه‌گذاری خارجی و دستیابی به فناوری، بهره‌مندی از روابط سیاسی در راستای ایجاد بازارهای جدید و توسعه تجارت تاکید دارد.

علی آبادی ادامه داد: در این راستا نیز نسبت به افزایش تعداد رایزنان بازرگانی جهت ایجاد بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های اتاقهای تجاری مشترک گفت: در این زمینه با بخش خصوصی در جهت توسعه روابط و گسترش بازارهای صادراتی تعامل خواهیم داشت.

علی آبادی تاکید کرد: اکنون ایران علیرغم تحریم‌ها یکی از قطب هایی اقتصادی منطقه است و حجم تجاری کشور بالغ بر ۱۵۳میلیارد دلار بوده که از این میزان ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیر نفتی است.

وزیر صمت ادامه داد: در چنین شرایطی کشورهای همسایه، آفریقا و سایر کشورها در اولویت توسعه روابط تجاری هستند.

علی آبادی با اشاره به همکاری با ۹ کشور همسایه و منطقه در سازمان اکو، ۸ کشور اسلامی در سازمان دی ۸ و … گفت: امیدواریم این نمایشگاه با ارائه توانمندی‌های کشور گامی جدی در جهت توسعه همکاری‌های تجاری اقتصادی بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha