۱ نفر

مقصد داخلی یا خارجی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 810933
مقصد داخلی یا خارجی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

معمولا با شروع تعطیلات بهار و گرم‌تر شدن هوا، بیش‌تر افراد قصد سفر می‌کنند. سفر یک تجربه متفاوت و هیجان‌انگیز در زندگی است و اگر در زمان و مکان درست انجام شود، به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات زندگی شما تبدیل می‌شود. اما سوال اینجاست که کدام یک بهتر است؟ مقصد داخلی یا خارجی؟ در این مطلب همراه ما باشید تا با بررسی محبوب‌ترین مقاصد سفر، به شما کمک کنیم تجربه خوبی از رفتن به شهرهای ایران یا کشورهای دیگر به دست بیاورید.

مقایسه مقاصد داخلی با مقاصد خارجی متداول

وقتی درباره سفر با دوستان و آشنایان خود صحبت می‌کنید، احتمالا اسامی چند مقصد داخلی و خارجی را می‌شنوید که بین همه آن‌ها مشترک هستند. یعنی افراد زیادی به این نواحی سفر کردند. اما این مقصدهای داخلی و خارجی کدامند؟

اصفهان؛ اثری شاهکار در دل ایران

احتمالا این اصطلاح را شنیده‌اید که اصفهان، نصف جهان! واقعا هم همینطور است. لذت سفر به این شهر و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی اصفهان را نباید از دست داد. فصل‌های بهار و پاییز بهترین فرصت برای سفر به این شهر زیبا و دیدنی هستند. از این رو شما عزیزان می‌توانید اصفهان زیبا را به عنوان مقصد سفرهای داخلی خود انتخاب کنید. می‌توانید پیش از سفر از سایت‌ رزرو هتل، یکی از هتل‌های زیبای اصفهان را رزرو کنید تا خیالتان از محل اقامت آسوده  باشد. 

شیراز؛ مقصدی برای دوستداران اهل شعر و هنر

سفر به شیراز به عنوان یکی از اصیل‌ترین شهرهای ایران، تجربه فراموش نشدنی از سفر به مقاصد داخلی به جا می‌گذارد. سفر به این شهر دیدنی با داشتن رنگ و بوی تاریخی، یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است. شیراز در تمام فصل‌های سال آب‌وهوای دلپذیری دارد و برای سفر بهترین انتخاب است. مسافران عزیز می‌توانند با انتخاب این شهر برای سفر، در بهترین هتل‌ها اقامت داشته و بهترین غذاها را نوش جان کنند. تنها کافی است با پرداخت هزینه لازم، بلیط قطار، بلیط اتوبوس یا بلیط هواپیما را خریده و راهی مقصد شوند.  

مقصد داخلی یا خارجی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

مشهد؛ مقصدی برای عاشقان ضامن آهو

سفر به مشهد در تمام فصل‌های سال طرفداران خاص خودش را دارد. البته این شهر در تعطیلات بهار و تابستان به دلیل گرم‌تر بودن هوا، کمی شلوغ‌تر است. در هر صورت سفر به مشهد فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ و سنت‌های این مردم مهربان و دوست داشتنی و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به حساب می‌آید. مسافران عزیز می‌توانند هر زمانی که می‌خواهند بلیط خود را به‌صورت اینترنتی تهیه کرده و رزرو هتل مشهد ارزان یا یک هتل لاکچری را به صورت آنلاین انجام داده و سپس به سمت این شهر دیدنی و جذاب بروند.

کیش؛ مقصدی برای علاقه‌مندان به تفریحات هیجان‌انگیز

یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب کشور، جزیره رویایی و افسانه‌ای کیش است. جاذبه‌های تاریخی قدیمی، تفریحات آبی مهیج و کشتی‌های تفریحی تنها بخش کوچکی از دیدنی‌های این جزیره محسوب می‌شوند. از اواسط زمستان تا عید نوروز بهترین فرصت برای سفر به جزیره کیش است. در این زمان هم می‌توانید در سواحل رویایی کیش شنا کرده و هم تفریحات آبی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. در صورت نداشتن بودجه کافی و تجربه سفری ارزان، در فصل تابستان به جزیره کیش بروید که جمعیت گردشگران خیلی زیاد نیست. البته شما می‌توانید در هر یک از فصل‌های سال با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، سفری ارزان قیمت به این جزیره زیبا را تجربه کنید.

قشم؛ مقصدی برای دوستداران مناطق بکر

جزیره زیبای قشم یکی از محبوب‌ترین مقاصد داخلی برای سفر به نواحی جنوب کشور است که می‌توانید جاذبه‌های گردشگری متنوع و منطقه‌های زیبایی را در این جزیره ببینید. با سفر به این جزیره شگفت‌انگیز می‌توانید با مردم مهمان‌نواز آن آشنا شوید و غذاهای محلی خوشمزه‌ای نوش جان کنید. پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به قشم هستند؛ زیرا در این فصل‌ها آب‌وهوای این جزیره در بهترین حالت قرار دارد و فرد می‌تواند با گردش و تفریح در جاهای دیدنی قشم، اقامت لذت‌بخشی را تجربه کند. 

ترکیه؛ مقصدی برای خرید و شکم گردی

یکی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی برای سفر به خصوص در فصل تابستان، کشور ترکیه است. این شهر با داشتن شهرهای توریستی مثل استانبول و آنتالیا، میزبان گردشگران و مسافران زیادی بوده و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. در شهر دیدنی و تاریخی استانبول می‌توانید به گشت‌وگذار شهری پرداخته و در کنار ساحل، تفریحات آبی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. شاید هم بخواهید با مراجعه به مراکز تجاری یک خرید خوب و فوق‌العاده داشته باشید.

مقصد داخلی یا خارجی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

گرجستان؛ مقصدی ایمن برای مسافران ایرانی

برای اینکه بتوانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب به یکی از مقاصد خارجی پرطرفدار سفر کنید، گرجستان را به  شما پیشنهاد می‌دهیم. این کشور زیبا در فصل‌های بهار و تابستان بسیار خوش آب‌وهواست و گردشگران و مسافران زیادی دارد. تفلیس هم به عنوان پایتخت این کشور، میزبان توریست‌هایی است که برای گردش و تفریح به این شهر آمده‌اند. توریست‌ها می‌توانند مطابق با خواست و سلیقه خود در خیابان‌های شهر قدیمی تفلیس قدم‌ زده یا منظره این شهر زیبا و بزرگ را از ناریکالا تماشا کنند. مسافران می‌توانند منظره‌های زیبای این شهر را از ارتفاع زیادی در تله‌کابین ببینند یا همراه همسفران خود در مجموعه‌های آبی  تفریح کنند. 

ارمنستان؛ مقصدی برای علاقه‌مندان به تاریخ

این کشور محبوب و دوستداشتنی در تمام فصل‌های سال، زیباست و با داشتن آب‌وهوای مطبوع، محبوبیت زیادی بین مسافران دارد. ارمنستان در بهار، میزبان گل‌های رنگارنگ و شکوفه‌های بهاری است. از این رو برای گردش و تفریح در طبیعت و تجربه سفر به مقاصد خارجی انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. در تابستان هم فرصت آب‌تنی در دریاچه سوان و در زمستان فرصت گردش و تفریح در پیست اسکی زاخکازور را پیش رویتان قرار می‌دهد. 

مقایسه هزینه مقاصد داخلی و مقاصد خارجی

هزینه سفر به مقاصد خارجی در مقایسه با مقاصد داخلی بیش‌تر است؛ زیرا قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در کشورهای مختلف فرق دارد. البته که فرد می‌تواند با انتخاب فصل‌های کم‌تقاضا یا راه‌هایی مثل رزرو تور، خرید بلیط چارتر و... هزینه‌های سفرش را کاهش دهد. در مقابل هزینه سفر به مقاصد داخلی، ارزان‌تر است و رزرو تور برای سفر به شهرهای ایران با قیمت‌های بهتری انجام می‌شود. از طرفی فرد می‌تواند با تهیه بلیط قطار یا اتوبوس، هزینه‌های خود را کاهش داده و سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کند.

اکنون که با محبوب‌ترین مقاصد داخلی و خارجی آشنا شدید، در اولین فرصت چمدان خود را بسته و به سمت شهر یا کشور دلخواه خود بروید. یکی از بهترین راه‌ها برای رزرو هتل، خرید بلیط و انتخاب تور، مراجعه به سایت‌های معتبر رزرو هتل و خرید بلیط است. بدین ترتیب فرد می‌تواند از بین لیست بلیط‌ها، هتل‌ها و تورهای مختلف بهترین گزینه را انتخاب کرده و با رزرو هتل تهران یا سایر شهرها پیش از سفر، به راحتی محل اقامت مناسب خود را آنلاین رزرو نماید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha