۰ نفر

نتیجه همکاری چینی‌ها با ولوو + عکس

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۴:۳۰
کد خبر: 823496
نتیجه همکاری چینی‌ها با ولوو + عکس

گروه چینی جیلی تولید انبوه اولین مینی ون (MPV) ولوو، به نام EM۹۰ را آغاز کرد. این یک خودروی جدید براساس محصول چند منظوره زیکر ۰۰۹ است. تا کنون، ولوو EM۹۰ تنها در چین با قیمت ۱۱۵ هزار دلار عرضه خواهد شد. تحویل آن در اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین: ولوو EM۹۰ در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ در چین عرضه شد. این خودرو بر روی پلت فرم SEA جیلی ساخته شده که زیربنای پولستار ۴، لوتوس الترا و امیا، اسمارت ۱# و ۳# و هر مدل زیکر است.
ابعاد این مینی ون ۵۲۰۶/۲۰۲۴/۱۸۵۹ میلی متر با فاصله بین دو محور ۳۲۰۵ میلی متر است. EM۹۰ دارای شش صندلی با چیدمان ۲+۲+۲ و ۲۱ بلندگوی Bowers & Wilkins است.

نتیجه همکاری چینی‌ها با ولوو/ عکس

پیشرانه ولوو EM۹۰ شامل یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری (۲۰۰ کیلوواتی) در محور عقب است که از یک باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی برای ۷۳۸ کیلومتر برد (براساس CLTC) نیرو می‌گیرد. در چین، قیمت اولیه ولوو EM۹۰ حدود ۱۱۵ هزار دلار اعلام شده است.

نتیجه همکاری چینی‌ها با ولوو/ عکس

اساساً، ولوو EM۹۰ یک Zeekr ۰۰۹ تغییر یافته است. با این حال، مینی ون زیکر مدل ۴WD و ۴۰۰ کیلو واتی را با قیمت اولیه ۷۰,۴۰۰ دلار ارائه می‌دهد. بنابراین، EM۹۰ با قیمت بسیار بالاتر، قدرت کمتری به مشتریان ارائه می‌دهد.
در ۶ فوریه، ولوو EM۹۰ از خط تولید خارج شد و تولید انبوه آن شروع شد. این خودروساز سوئدی عکس‌هایی را از خط مونتاژ به اشتراک گذاشت و اظهار داشت که ولوو EM۹۰ تحول جامع الکتریکی سازی ولوو را تسریع می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha