۰ نفر

انتقاد روسیه از رویگردانی اوکراین از مذاکرات آتش بس

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 821961
انتقاد روسیه از رویگردانی اوکراین از مذاکرات آتش بس

دستیار رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به آمادگی همیشگی مسکو برای مذاکره با اوکراین، اما گفت که کی‌یف خودش هر نوع گفتگو با روسیه را ممنوع کرده و کسی در کی‌یف برای گفتگو نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، «یوری اوشاکوف» دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین‌المللی امروز (دوشنبه) از تداوم آمادگی مسکو برای گفتگو با اوکراین با هدف پایان بحران و توقف جنگ خبر داد.

اوشاکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن اشاره به آمادگی همیشگی روسیه برای مذاکره با اوکراین، اما گفت که کی‌یف خودش هر نوع گفتگو با روسیه را ممنوع کرده و کسی در کی‌یف برای گفتگو نیست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در واکنش به ادعای رسانه‌های غربی مبنی ارسال سیگنال‌هایی از اوکراین مبنی بر تمایل برای مذاکره با روسیه، توضیح داد: «خیر، چنین [گزارش‌هایی] غلط هستند. ما در پاسخ به کشورهای مختلف درباره آمادگی‌مان برای مذاکره همیشه جواب مثبت داده‌ایم. اما کسی برای گفتگو وجود ندارد».

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اتهام‌زنی غربی‌ها مبنی بر مخالفت مسکو با مذاکره در موضوع جنگ اوکراین را رد کرده بود و گفت که روسیه حاضر به مذاکره با هر طرفی نیست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز ضمن اشاره به ممنوعیت خودخواسته مذاکره با روسیه در اوکراین، هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرده بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha