۱ نفر

آغاز بارش برف در چهارمحال و بختیاری + فیلم

۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 819111
آغاز بارش برف در چهارمحال و بختیاری + فیلم

بارش برف و باران چهارمحال و بختیاری را روز جمعه ۲۲ دی ماه فراگرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی با توجه به بارش برف در مناطق کوهرنگ و اردل از توابع این استان هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شد.

مهران چراغ‌پور افزود: با توجه به پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی میزان بارش‌ها در مناطق کوهرنگ و اردل نسبت به روز گذشته روند افزایشی پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود این بارش‌ها تا اواخر وقت روز جمعه ادامه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند بارش‌ها خیلی زیاد نیست اما با توجه به احتمال ایجاد مشکل و اختلال در تردد جاده‌ای انتظار می‌رود شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری و رانندگان نیز تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین برای هفته آینده (روزهای یکشنبه و دوشنبه) هشدار سطح زرد پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود سامانه بارشی ضعیفی استان را فرا گیرد.

به گفته چراغ‌پور، براساس هشدار سطح زرد اعلام شده مناطق کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار و قسمت‌های غربی شهرستان بن روز گذشته تحت تاثیر بارش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: براساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی از روز پنجشنبه تا کنون کوهرنگ با ۶ میلی‌متر، بازفت چهار ، لیرابی سه، اردل چهار دهم، صمصامی پنج دهم، سورشجان یک دهم و آلونی ۲ دهم میلی‌متر بارش گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: در کوهرنگ این بارش به صورت بارش برف همراه با وزش باد به نسبت شدید و در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید گزارش شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز این بارش‌ها در استان به صورت ضعیف ادامه دارد.

هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد.

در هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha