۱ نفر

فوری؛ بمب‌گذاری کرمان تروریستی بود

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبر: 817623
فوری؛ بمب‌گذاری کرمان تروریستی بود

معاون استانداری کرمان گفت: این حادثه یک حمله تروریستی است. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان درباره جزئیات حادثه کرمان گفت: در ۲ بمب‌گذاری حداقل ۲۰ کشته داشتیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، این انفجار در نزدیک مسجد صاحب‌الزمان روی داده است و هنوز اطلاعاتی دقیقی در دست نیست.

‌جمعیت از اطراف محل پراکنده شده و نیروهای امنیتی در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

برخی افراد حاضر در صحنه مدعی شدند که این انفجار ‌از کپسول‌های گاز بوده است، اما تاکنون هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده است.

تعدادی زیادی آمبولانس در محل این انفجار حاضر شده‌اند تا اگر بر اثر این انفجار افرادی مجروح شده باشند به مراکز درمانی منتقل شوند.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم حاضر در محل انفجار، در پی ازدحام جمعیت در محل‌، تعداد از هم‌وطنان دچار مصدومیت شده‌اند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

بر اثر این ۲ انفجار تعدادی از افرادی که در محل انفجار بودند مجروح شده‌اند.

در ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه دومین انفجار در همین محل رخ داد.

در حاضر مردم از مسیر منتهی به گلزار شهدا تخلیه شده و نیروهای امنیتی و انتظامی در حال کنترل اوضاع بوده تا سریعا علت این انفجار را اعلام کنند.

روابط عمومی اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم درباره آمار مصدومان حادثه انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: دقایقی پیش یک مورد حادثه انفجار در زیرگذر گنبد جبلیه رخ داده که به دنبال آن ۱۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی افزود: دقایقی پس از بروز این سانحه نیز انفجار دوم در درگاه قلی بیگ رخ داده که در این حادثه نیز ۲۰ نفر بر اثر ازدحام جمعیت مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: مصدومان عمدتاً به دلیل ازدحام جمعیت و فرار مردم از صدای مهیب، دچار مصدومیت شده‌اند.

در حال حاضر مسئولان گلزار شهدای کرمان از مردم حاضر در گلزار درخواست دارند تا سریعا گلزار را تخلیه کنند.

موضوع در حال بررسی است

همچنین ایسنا نوشت: رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان اعلام کرد: امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمانی صدای مهیبی شنیده شد و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که این حادثه علی‌رغم همه مسایل امنیتی و ایمنی رخ داده است، گفت: با تیم‌های امداد و نجات واکنش سریع در حال تخلیه مصدومان از منطقه هستیم.

فلاح تاکید کرد: موج جمعیت بسیار بالاست و مسیرها به سمت گلزار شهدا مسدود است.

انفجارهای کرمان در فاصله ۱۰ دقیقه رخ داد

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز اعلام کرد: دو انفجار به فاصله ۱۰ دقیقه در مزار شهدای گمنام رخ داده است.

وی گفت: هنوز معلوم نیست این انفجارها بر اثر ترکیدن کپسول گاز یا انتحاری بوده است.

شعرباف تاکید کرد: تا ۱۵ دقیقه دیگر خبر دقیق اطلاع رسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha