۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جزییات مهم حادثه بمب گذاری گلزار شهدای کرمان امروز + به‌روزرسانی لحظه‌ای

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبر: 817616
جزییات مهم حادثه بمب گذاری گلزار شهدای کرمان امروز + به‌روزرسانی لحظه‌ای

حوالی ساعت ۱۵ ظهر حادثه انفجار کرمان به وقوع پیوست که دلیل آن تروریسی اعلام شده است. جدیدترین اخبار از حادثه گلزار شهدا کرمان امروز را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی امروز در کرمان برگزار شد. استانداری کرمان روز گذشته خبر از تعطیلی مدارس و ادارات به دلیل خدمات رسانی بهتر به مسافران داده بود. حوالی ساعت ۱۵ دو انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد. خبرنگار تسنیم مستقر در کرمان که در صحنه انفجار امروز حضور دارد اعلام کرد که در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب گذاری شده وجود داشته است که عامل یا عاملین این حادثه ظاهرا با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند. جزییات بیشتر را در ادامه بخوانید.

اسامی شهدای گلزار شهدای کرمان  / تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور درباره تغییر آمار شهدای حادثه کرمان گفت: در این گونه حوادث که جان‌باختگان نزدیک به محل حادثه آسیب زیادی می‌بینند، پیکرهایی که قطعه‌قطعه شده‌اند معمولا در یک کاور جمع‌آوری می‌شود و در آمارهای اولیه هریک از کاورها را پیکر یک نفر تلقی می‌کنند اما در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص می‌شود که چندین کاور مربوط به بخش‌هایی از پیکر چند نفری است که جان‌باختن آن‌ها ثبت شده و مربوط به فرد جدیدی نیست.  براساس آخرین آمار تاکنون ۸۴ نفر در حادثۀ تروریستی کرمان شهید شده‌اند و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند. (پایان به‌روزرسانی)

وزیر بهداشت اعلام کرد: تعداد شهدای حادثه کرمان ۹۵ نفر است که نام برخی به اشتباه دوبار ثبت بود و همین مساله باعث افزایش آمار اعلامی شهدا بود. (۲۳:۲۶)

سخنگوی اورژانس: آمار شهدا حادثه کرمان ۱۰۳ و مصدومان ۲۱۱ نفر است. (ساعت: ۲۲:۰۰)

سخنگوی اورژانس: تعداد مصدومان حادثه تروریستی کرمان به ۱۸۸ نفر رسیده است. یک تیم تخصصی درمانی از تهران به کرمان اعزام خواهند شد. یک فروند هواپیمای c۱۳۰ ارتش برای انتقال مجروحان بدحال برای انتقال به تهران یا سایر مراکز درمانی به کرمان اعزام خواهد شد. (ساعت: ۱۸:۴۰)

یک منبع آگاه می گوید ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسیدند. (ساعت: ۱۸:۰۹)

علوم پزشکی کرمان: اسامی مجروحان و شهدا تا ساعتی دیگر از طریق سایت علوم پزشکی و اورژانس اعلام خواهد شد. مردم ضمن حفظ آرامش، از تجمع و حضور در اطراف بیمارستان‌های محل بستری مجروحان خودداری کنند.(ساعت: ۱۷:۵۹)

شهیده ملیکا حسینی، امدادگر هلال احمر در این حادثه به شهادت رسیده است. (ساعت: ۱۷:۴۷)

رییس اورژانس کرمان اعلام کرد که با شهادت برخی دیگر از مجروحان انفجارهای تروریستی عصر امروز مسیرهای گلزار شهدا، شمار شهدا به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است. شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است. مصدومان به بیمارستان های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی پور انتقال یافته اند. (ساعت: ۱۷:۴۰)

در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری‌ها نشان داد این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند. (ساعت: ۱۷:۲۰)

 تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۷۳ نفر افزایش پیدا کرد. همچنین تعداد مجروحین نیز ۱۷۱ نفر است.  (ساعت: ۱۶:۴۳)

خبرنگار تسنیم که منطقه انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان حضور دارد اعلام کرد که تعداد مجروحان و شهدای این ۲ حادثه انفجار بالاست و به احتمال زیاد بیش از ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند و تعداد در حدود ۵ تا ۶۰ نفر مجروح شده باشند. هنوز اسامی شهدای گلزار شهدای کرمان منتشر نشده است. (ساعت ۱۶:۳۰)

جعفر میعادفر از افزایش تعداد مصدومان حادثه انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان خبر داد و اظهار کرد: در این حادثه تا این لحظه ۷۱ نفر از مصدومان توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. متأسفانه ۵۳ نفر از مصدومان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به شهادت رسیده‌اند. (ساعت ۱۶:۰۰)

اسامی مجروحان حادثه تروریستی کرمان

جزییات مهم حادثه بمب گذاری گلزار شهدای کرمان امروز + به‌روزرسانی لحظه‌ای

جزییات مهم حادثه بمب گذاری گلزار شهدای کرمان امروز + به‌روزرسانی لحظه‌ای

آخرین اخبار بمب گذاری گلزار شهدا کرمان امروز

وزیر کشور اعلام کرد: تعداد زیادی از شهدای حادثه کرمان توسط ساچمه های فراوانی که در مواد منفجره به کار گذاشته بود به شهادت رسیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.  دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند. ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

در پی انفجار تروریستی در کرمان و افزایش مصدومان این حادثه تروریستی، سازرمان انتقال خون استان کرمان از همه مردم این استان دعوت کرد برای اهدای خون به مراکز دریافت خون مراجعه کنند. مردم کرمان که دارای گروه خونی O منفی هستند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

۳روز عزای عمومی در استان کرمان اعلام شد.

توضیحات وزیر کشور درباره حادثه تروریستی کرمان: نوع انفجار در حال بررسی است. عمده شهدا و مجروحان در انفجار دوم بودند. اوضاع در شهر کرمان در حال حاضر عادی است و اوضاع تحت کنترل است. دو مورد انفجار امروز بخشی از خیل انفجارهایی بود که می‌خواستند انجام دهند و نتوانستند. پاسخی قاطعانه خواهیم داد. دشمن می‌خواهد انتقام سیلی که از محور مقاومت خوردند را از کودکان بگیرند. مردم نگرانی نداشته باشند و اوضاع تحت کنترل است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیاتی برای بررسی میدانی اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهند شد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در خصوص حمله تروریستی کرمان گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به زائران مراسم سالگرد شهید سلیمانی، از جانب مجلس شورای اسلامی هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد.

جلالی نماینده مردم رفسنجان، در خصوص انفجار صورت گرفته امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای شهر کرمان، گفت: ظاهرا عملیات تروریستی صورت گرفته با استفاده از کمربند انفجاری رخ داده و تا کنون دو مورد انفجار صورت گرفته است. اینگونه اتفاقات بی‌ارتباط با جنایات صورت گرفته در غزه نیست.

انفجار نخست ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

بر اساس شنیده های خبرنگار خبرگزاری دانشجو حاضر در محل، عامل انتحاری دلیل دو انفجار در مبادی ورودی گلزار شهدای کرمان بوده است.

رئیس اورژانس کشور: همه بیمارستان‌های کرمان فعال شده و در حالت آماده باش قرار دارند و آمبولانس‌های مناطق همجوار نیز فعال شده‌اند.

در پی شنیده شدن صدای دو انفجار در مسیرهای منتهی به گلزار شهدای کرمان جمعیت از محوطه گلزار و محدوده قبور شهدا تخلیه شده است.

معاون امنیتی استاندار کرمان  تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده است.

اخباری از شهادت دستکم ۶ کودک در عملیات تروریستی کرمان شنیده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    دیگه در چنین روزی انتظار این کار زیاده.باید اونجارو تحت پوشش قرار میدادن..که انگار هیچکاری نکردن
  • عباس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    وقتی مرزاروشول گرفتن وهمه ماموران رشوه دریافت می‌کنند.این میشه نتیجش افقانیهای که مجوزندارندانقدرراحت میان توکیو الان هم ازپاکستان این اولیش بودریس بی عرضه اعطلات بایدبرکناربشه اول فکری برای کسانی که سلاح دارندبکنیدوفقطحکم اعدام کشورونجات میده یادتون باشه