۰ نفر

هشدار به تریدرها / مراقب ربات‌های کلاهبردار باشید

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۳:۳۰
کد خبر: 817089
هشدار به تریدرها / مراقب ربات‌های کلاهبردار باشید

وکیل سایبری در خصوص استفاده از ربات‌های «ترید» برای کسب درآمد هشدار داد و گفت: این ربات ها مخرب‌ بوده و می‌توانند اطلاعات، داده‌ها، رمز ارزها و پرداختی‌های افراد را کنترل کرده و به سرقت ببرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با داغ شدن بازار بورس داخلی و خارجی و ارز دیجیتال این روزها شاهد تبلیغات فروش ربات‌هایی در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی هستیم که فروشندگان آنها مدعی هستند به کمک این ربات‌ها می‌توان به راحتی و با خیال آسوده «ترید» کرد.

علیرضا طباطبایی هاشمی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با هشدار به کاربران شبکه‌های اجتماعی در مورد خرید و استفاده از این ربات‌ها گفت: از ویژگی تبلیغ شده این نوع ربات ها استفاده از هوش مصنوعی در بررسی بازار و بر اساس آن کسب درآمد فراوان است. 

وی افزود: نحوه فعالیت این ربات ها به این شکل است که باید در حساب شما تعریف شوند تا بتوانند عملیات انجام دهند و دسترسی به حساب شخصی شما پیدا می کنند.

این کارشناس و وکیل سایبری ادامه داد: کاربران به هیچ وجه به سراغ چنین ربات‌هایی نروند چرا که این ربات‌ها چنان برنامه ریزی شده اند که اطلاعات حساب، داده ها، رمزارزها و سایر موارد مرتبط به فعالیت مالی شما را برای سازنده خود ارسال کنند و از این طریق امکان به سرقت رفتن دارایی شما وجود دارد.

وی با بیان اینکه فریب تبلیغ سود تضمینی در بازار سرمایه با استفاده از این ربات‌ها را نخورید گفت: سود تضمینی در بازار سرمایه وجود ندارد زیرا بازار سرمایه بسیار پر ریسک است و نیاز به دانش فراوان دارد؛ حتی بهترین دانشمندان در بازار سرمایه هم نمی‌توانند مدعی باشند که ما سود قطعی را برای شما فراهم خواهیم کرد. 

طباطبایی هاشمی بیان کرد: بازار سرمایه وابسته به وضعیت جامعه، بازار جهانی و اتفاقاتی است که هر روز در جهان رخ می دهد؛ به همین دلیل اعتماد به ربات‌ها نه تنها کارساز نیست بلکه مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

طباطبایی با بیان اینکه بعد از بروز مشکل در خصوص این ربات‌ها، امکان شکایت وجود نخواهد داشت، گفت: به دلیل ناشناس بودن فروشنده و سازنده ربات و انجام تراکنش‌های مالی از طریق رمز ارزها ردی از کلاهبردار باقی نمی ماند و عملا امکان شکایت وجود ندارد.

وی تأکید کرد: حتی اگر شما بتوانید فروشنده را پیدا کنید خیلی از این افراد توافق نامه‌ای را با شما امضاء کرده و می‌گویند سود شما زیاد خواهد بود؛ در اصل راه فرار برای خود ایجاد می کنند درحالی که تضمینی برای کار خود انجام نداده‌اند.

وکیل پایه یک دادگستری تأکید کرد: به هیچ عنوان استفاده از ربات‌های بازار سرمایه توصیه نمی‌شود؛ چراکه استفاده از آن خطرات بسیار زیادی دارد تا سطحی که از دست دادن کل سرمایه تان را به دنبال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha