۰ نفر

OpenAIدر کنفرانسی از آخرین امکانات خود رونمایی کرد؛

حالا می‌توانید چت جی‌پی‌تی شخصی خود را بسازید

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 807089
حالا می‌توانید چت جی‌پی‌تی شخصی خود را بسازید

مهمترین خبر کنفرانس اخیر OpenAI این بود که دیگر هر کسی می‌تواند جی‌پی‌تی‌بات شخصی و کاملاً سفارشی شده خود را بسازد، بدون اینکه نیاز به هیچگونه کدنویسی داشته باشد.

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ تنها حدود یک سال می‌گذرد که  اوپن ‌ای‌آی، جی‌پی‌تی را برای عموم منتشر کرد. اما آنقدر پیشرفت‌ آن خیره کننده بوده و چنان تغییری در صنعت فناوری ایجاد کرده که احساس می‌شود زمانی به مراتب طولانی‌تر از انتشار آن سپری شده است. هم اکنون ما شاهد افزایش شتاب هوش مصنوعی هستیم که شرکت‌های بسیاری را به تکاپو و رقابت با یکدیگر انداخته است. تصورش را بکنید یک سال آینده این موقع چه تغییر و تحولات جذابی ممکن است در انتظار باشد.

اما اکنون باید از امکانات جدید و جذابی صحبت کنیم که اخیراً در کنفرانس توسعه‌دهندگان اوپن‌ ای‌آی برای اولین بار مطرح شد و توجه همگان را به خود جلب کرد.  چت جی‌پی‌تی ساخت اوپن ای‌آی به خاطر توانایی‌های گسترده‌اش، مانند تهیه پیش‌نویس مقالات دانشگاهی، نوشتن برنامه‌های کامپیوتری مخصوص کار، و کاوش اطلاعات از سراسر وب به یک پدیده تبدیل شد. حالا اوپن‌ای‌آی از قابلیتی صحبت می‌کند که این امکان را به شما می‌دهد تا چت‌بات جی‌پی‌تی خودتان را بسازید و آن نسخه‌ای است که دلخواه خود شما است.

 بسیاری وقتی اولین بار آن را شنیدند آن را یک امکان مناسب برای توسعه‌دهندگان و کسانی که دستی بر کدنویسی دارند یافتند. اما با انتشار نسخه نمایشی آن مشخص شد که واقعاً هرکسی می‌تواند شروع به ساختن این جی‌پی‌تی کند؛  بدون اینکه دانش خاصی از نحوه برنامه‌نویسی داشته باشد. می‌توانید دستورالعمل‌های زبان انگلیسی ساده را به آن بدهید، و بخشی از دانش‌ خود را در قالب پی‌دی‌اف، ویدیو یا دیگر فایل‌ها به او منتقل کنید و سپس ربات را  به سمت هدف خاصی مثل ساختن تصویر، جست‌وجوی وب یا تولید محتوای آموزشی هدایت کنید. در واقع شما تنها از طریق صحبت با چت جی‌پی‌تی مشخص می‌کنید که می‌خواهید ربات چه کاری انجام دهد و جی‌پی‌تی در پشت صحنه کد موردنیاز برای ایجاد و اجرای ربات را می‌نویسد. برای کسانی که فکر ساخت یک ربات مطالعه شخصی برای کمک به دروس مدرسه یا دانشگاه یا یک دستیار شخصی هستند که ایمیلشان را جست و جو و چک کند یا سفارشات آنلاین را به طور خودکار انجام این قابلیتی بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر آموزش ریاضی و سایر دروس به فرزندانتان می‌توانید در خلق انواع آثار هنری از آن‌ها کمک بگیرید.

 خلاصه می‌توانید آن را برای خود سفارشی کنید، با کارکردهایی که خودتان انتظار دارید تا ربات برآورده کند. این عین عبارتی است که سام آلتمن مدیرعامل اوپن ای‌آی بر زبان آورد: «در نهایت شما جی‌پی‌تی‌ شخصی‌سازی شده خود را خواهید داشت که می‌تواند جی‌پی‌تی‌های دیگر را فراخوانی کند و می‌توانید با کنار هم قرار دادن سرویس‌های مختلف کارهای بسیار پیچیده‌ای انجام دهید.» این بدان معناست که بسیاری از جی‌پی‌تی‌های مختلف که وظایف بسیار خاصی را انجام می‌دهد همه به نوعی در یکجا برای شما جمع می‌شوند. درست مثل این است که چند انسان متخصص در زمینه‌های مختلف را دور هم جمع می‌کنید.

البته در وب‌سایت اوپن ای‌آی، هنگامی که آن‌ها در مورد این اطلاعیه به اشتراک می‌گذارند، یک بخش کامل به این عنوان اختصاص داده شده است: «ما جی‌پی‌تی‌ها را با حفظ حریم خصوصی و ایمنی ایجاد کردیم.» بنابراین آن‌ها سیستم‌های جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اند تا به بررسی این جی‌پی‌تی‌ها در برابر خط مشی‌های استفاده‌شان کمک کنند، بنابراین اینطور نیست که بتوانید دقیقاً هرچیزی را که می‌خواهید بدون هیچ ملاحظه‌ای ایجاد کنید. این شرکت می‌گوید که خط مشی گوگل و مایکروسافت را دنبال خواهد کرد و از مشتریان در برابر حقوق کپی رایت محافظت می‌کند. 

در اواخر این ماه یک فروشگاه آنلاین چت‌بات راه اندازی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند GPT را از «سازندگان تایید شده» انتخاب شده توسط شرکت پیدا کنند.

رونمایی از آخرین به روزرسانی GPT با پایگاه‌های اطلاعاتی به روز شده

یکی از اعلان‌های جدیدی که آن‌ها به اشتراک گذاشتند در مورد مدل جدید زبان بزرگ به نام GPT-4 Turbo است. OpenAI بهبودهای بیشتری را نسبت مدل های زبان بزرگ خود، GPT-4 و GPT-3.5، از جمله پایگاه‌های دانش به روز شده، اعلام کرد که از جمله آن‌ها پایگاه‌های دانشی به روز شده است. این شرکت روز دوشنبه در اولین کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد GPT-4 Turbo که در حال حاضر از طریق پیش نمایش API در دسترس است، با اطلاعات مربوط به آوریل 2023 آموزش دیده است. نسخه قبلی GPT-4 که در ماه مارس منتشر شد، تنها از داده‌های مربوط به سپتامبر 2021 استفاده می‌کرد. OpenAI قصد دارد یک مدل توربو آماده تولید را در چند هفته آینده منتشر کند، اما تاریخ دقیقی را ذکر نکرد.

GPT-4 Turbo همچنین پنجره‌های زمینه بزرگ‌تر خواهد داشت که به مدل‌های زبان بزرگ مانند GPT اجازه می‌دهند بیشتر سؤال را بفهمند و پاسخ‌های فکر شده بیشتری ارائه دهند.

این جدیدترین نسخه GPT-4 همچنین درخواست‌های تصویر، درخواست‌های تبدیل متن به گفتار را می‌پذیرد و DALL-E 3 را یکپارچه می‌کند، ویژگی که اولین بار در اکتبر اعلام شد.

این شرکت می‌گوید که بهبودهای GPT-4 Turbo به این معنی است که کاربران می‌توانند از مدل بخواهند کارهای پیچیده‌تری را در یک درخواست انجام دهد.

به نظر می‌رسد قابلیت اخیر بیشتر در حال حاضر برای پروژه‌های کوچکتر کارا باشد اما شرکت‌های بزرگ واقعاً در حال به کارگیری این ربات‌ها هستند به گونه‌ای که باعث صرفه‌جویی بیشتر و در عین حال خطای انسانی کمتر باشد. در واقع یکی از کارهایی که این ربات‌ها از صحنه فعالیت انسانی حذف می‌کنند، اجبار به انجام برخی فعالیت‌های تکراری خوهد بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha