۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

قیمت مسکن لاک‌پشتی کاهش می‌یابد/ وقت مناسبی برای خرید ملک است

۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 811563
قیمت مسکن لاک‌پشتی کاهش می‌یابد/ وقت مناسبی برای خرید ملک است

یک کارشناس حوزه مسکن با بیان این که در وضعیت ثبات فعلی، وقت مناسبی برای خرید خانه شکل گرفته است، گفت: اگر سیاست‌های کنترلی ادامه یابد، ثبات در بازار مسکن هم تداوم خواهد داشت و شاهد روند کاهش قیمت‌ها به صورت لاک‌پشتی خواهیم بود.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی: فرهاد بیضایی، کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به طور کلی در شرایط فعلی کشور و بازار مسکن، اکنون وقت مناسبی برای خرید خانه است، هر چند احتمالا شرایط ثباتی که در بخش مسکن ایجاد شده نهایتا تا پایان سال ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته این هم به تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دولت بستگی دارد، اگر سیاست‌های کنترلی ادامه یابد، ثبات در بازار مسکن هم تداوم خواهد داشت و شاهد روند کاهش قیمت‌ها به صورت لاک‌پشتی خواهیم بود؛ اما اگر در سیاست دولت در سال بعد اعم از کنترل نقدینگی و مدیریت وضعیت بانک‌ها اتفاقات دیگری رخ دهد و دولت تغییر رویکرد داشته باشد، می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات هم شود.

بیضایی ادامه داد: وضعیت فعلی که دولت نقدینگی را کنترل و فعالیت بانک‌ها را سامان‌دهی کرده، می‌تواند بر ثبات بازار مسکن اثرگذار باشد، اما اگر به دنبال تدوام آن هستیم باید برای سال‌های آتی همین فرآیند کنترل نقدینگی توسط دولت عملیاتی و اجرایی شود.

این کارشناس حوزه مسکن گفت: چناچه قیمت ارز که منابعش محدود است افزایش یابد، ممکن است قیمت مسکن هم افزایشی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    موقتی است در ۱ میلیونی ۲۰ میلیون شده چجوری با این تورم قیمت مسکن پایین می اید
  • سالار IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    7 0
    با توجه به کنترل ترازنامه بانک ها و بودجه انقباضی سال آینده حتما فیمتها پایین تر خواهد آمد و اتفاقا الان وقت خرید نیست . تازه اول رکود و کاهش قیمت است شما خیلی عجله داری ؟ یا منفعت داری که فاز می دی و توصیه به خرید می کنی ؟
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    با این افزایش قیمت ها در تمام اجناس و خصوصا مصالح ساختمانی بعید به نظر می رسد،اما امیدواریم کاهش یابد در ضمن افزایش قیمت ها در سال آتی را نباید نادیده گرفت.