۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

امروز کدام نماد بورسی را بخریم؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 811368
امروز کدام نماد بورسی را بخریم؟

بعد از آغاز ریزش بازار در اردیبهشت ماه، چند روزی است که شاخص‌های بورسی سبز شدند. ارزش معاملات خرد اعداد قابل قبولی را ثبت کرده، خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت را شاهد بودیم و مهم‌تر از همه هلدینگ‌های بزرگ جهت افزایش سرمایه دارایی به سازمان بورس فراخوانده شدند. حتی گزارش‌های آبان ماه نیز قابل قبول بوده و تحرکات بازارهای جهانی نیز آغاز شده است. همه و همه باعث می‌شود که به آینده بازار پیش از پیش خوش‌بین بود. اما چه سهم‌هایی می‌تواند بازدهی مناسب با تحمل ریسک حداقلی را به سهامداران خود منتقل کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، تجدید ارزیابی اجباری در کشورهایی که با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند به یک روال تبدیل شده‌است. شرکت‌ها موظف به گزارشگری بر مبنای تورم بوده که سبب روان سازی معاملات آن‌ها خواهد شد. در ایران اما این ابزار بیشتر برای آن دسته از شرکت‌هایی استفاده می‌شد که زیان‌ده بوده و با این اقدام قصد کاهش آن را داشتند. اما امروزه هلدینگ‌های بزرگ و بانک‌ها نیز برای تجدید ارزیابی به سازمان فرا خوانده شدند تا سهامداران علاوه تمرکز صرف بر درصد تجدید ارزیابی دارایی، بر سودآوری شرکت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. تقریبا برکسی پوشیده نیست که بانک‌ها بزرگترین مالکان زمین و ساختمان در ایران هستند. در این بین، بانک‌هایی مانند تجارت و صادرات علاوه بر سودآوری و بنیاد بسیار خوب، چارت مناسبی نیز دارند که می‌تواند برای هر سهامداری جذاب باشد.

اگر افزایش سرمایه بانک‌ها در دستور کار قرار گیرد، انتظار می‌رود بانک صادرات بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد و بانک تجارت بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ درصد افزایش سرمایه فقط از طبقه دارایی ثابت داشته باشند. اگر تجهیزات و دارایی نامشهود را محاسبه کنیم، درصد افزایش سرمایه آن‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد.

مضاف بر درصد افزایش سرمایه مورد انتظار، دو سهم نامبرده قریب به ۴۰ درصد افت را تجربه کردند که در کنار بنیاد مناسبشان، یک پکیج کاملی جهت کسب بازدهی برای سهامداران آماده شده است.

امروز کدام نماد بورسی را بخریم؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha