۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

طرح انتقال آب گرداب سفلی تا پایان سال تکمیل می‌شود

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 809655
طرح انتقال آب گرداب سفلی تا پایان سال تکمیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: طرح دیگر گرداب سفلی از پروژه‌های تأمین وانتقال آب در اراضی شیبدار است وپیش‌بینی می‌شود عملیات انتقال آب این طرح تاپایان سال تکمیل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حسین برزگر صبح امروز در شورای اداری شهرستان فلارد، اظهار کرد: شهرستان فلارد یکی از شهرستان‌های با متوسط بارندگی بالای ۷۰۰ میلی‌متر در چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: با توجه به میزان بارندگی، فلارد یکی از شهرستان‌های مستعد برای توسعه باغات دیم و گیاهان دارویی است که در طرح جهش تولید در دیمزارها به این شهرستان به صورت ویژه توجه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دو کلان پروژه در شهرستان فلارد در حال اجرا بود، ابتدا طرح فلارد ۱ که سال‌ها به حال خود رها شده بود، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این طرح وارد مدار شد و این بخش ۴۰ میلیارد تومان روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، پیش‌بینی می‌شود تا زمان آغاز کشت بهاره به بهره‌برداری برسد.

برزگر عنوان کرد: طرح دیگر گرداب سفلی از پروژه‌های تأمین و انتقال آب در اراضی شیبدار است، سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و سفر به این پروژه اختصاص داده شد، امسال نیز برای ادامه روند اجرای این طرح اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است و انتظار می‌رود، عملیات انتقال آب این طرح تا پایان سال تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: یک چهارم قنوات در شهرستان فلارد لایروبی شده است و پیش‌بینی می‌شود این عملیات به یک دوم قنوات برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سه گلخانه در شهرستان فلارد به بهره‌برداری رسید و یک مجوز مجتمع گلخانه‌ای ۴.۵ هکتاری اخیراً صادر شده و اگر منابع تسهیلاتی در اختیار داشته باشیم سعی می‌کنیم این طرح را تکمیل کنیم.

برزگر بیان کرد: در زمینه توسعه کشت باغات دیم و گیاهان دارویی در شهرستان فلارد محدودیتی وجود ندارد و هر مجوز صادر خواهد شد.

وی در خصوص ممنوعیت کشت برنج در شهرستان فلارد، تاکید کرد: ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد، کما اینکه پیش از این کشت این محصول تنها در سه استان شمالی مجاز بود، در برنامه الگوی کشت ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کشت برنج برای استان چهارمحال و بختیاری دیده شده است اما چون برنج از محصولات آب بر است، سطح خدمات ارائه شده به بهره‌بردار نصف محصولات اساسی و راهبردی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار تن کود اوره در استان توزیع شد و ۱۹ هزار تن کود شیمیایی تأمین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha