۰ نفر

کارنامه بانک تجارت در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۳
کد خبر: 809428
کارنامه بانک تجارت در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

بانک تجارت همواره نقش آفرینی موثری در نظام بانکی کشور از خود به جا گذاشته است. این بانک حضورموثری در اقتصاد خرد و شرکتی داشته  با ایجاد ساختاری منسجم، حمایت‌های لازم را از صاحبان کسب‌وکار به عمل آورده است. این بانک با پرداخت تسهیلات درلایه‌های مختلف این حمایت‌ها را عملی کرده است. چنین موضوعی برای هر دو سمت ماجرا یعنی هم بانک و هم مشتریان آن، سودهای بسیاری داشته است. به طوری که اثر خود را در صورت‌های مالی بانک تجارت و گزارش عملکرد آن نمایان کرده و از سوی دیگر، معضل تامین مالی را برای بسیاری از افراد برطرف کرده است. 

به گزارش اقتصادآنلاین،‌ این بانک در عرصه‌های متنوعی مشغول فعالیت بوده است. دلیل آن نیز ساختار مدیریتی و تفکر حاکم بر بانک تجارت است که باعث شده تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد توجه ابن بانک قرار گرفته و به حوزه‌هایی از جمله پتروشیمی ها، شرکت‌های دانش بنیان، کشاورزی، صنایع معدنی و سایر طرح‌هایی بزرگ ملی ورود و حمایت مالی کند. گواه این موضوع صورت‌های مالی بانک تجارت است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری این بانک طی سال گذشته رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. 
این موضوعات باعث شده که در پایان ۶ماهه ابتدایی سال جاری، بانک تجارت به جایگاه سومین بانک بزرگ بورسی از نظر میزان سرمایه ثبتی برسد. همچنین این بانک موفق شد تا پایان شهریورماه سود خالص خود را به میزان ۲۲۷درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد و در کنار آن درآمدهای عملیاتی خود که مهمترین رکن درآمدهای بانکی است ۳۰ درصد رشد دهد. بر این اساس درآمدهای عملیاتی بانک تجارت در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۸۲هزارمیلیاردریال رسیده است. 
بانک تجارت جدا از عملکرد مطلوبی که در جذب درآمدهای عملیاتی داشت، سود عملیاتی خود را نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳۷ درصد افزایش داد تا ۶ ماهه ۱۴۰۲ برای این بانک و سهامدارانش جزو بهترین دوره های عملکردی باشد.
کسب رتبه نخست فعالیت‌های ارزی در میان بانک‌های کشور در نیمه نخست امسال، رشد ۱۶٫۲ درصدی مانده خالص تسهیلات اعطایی به اشخاص دولتی و غیر دولتی در پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد ۲۹ درصدی خالص درآمدهای عملیاتی پس از کسر هزینه سود سپرده‌ها در پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل بخشی دیگر از دستاوردهای بانک تجارت در نیمه نخست سال جاری بود. 
همچنین این بانک موفق به حفظ و تثبیت جایگاه نخست در مانده کل تعهدات اعتبارات اسنادی داخلی در بین بانکهای بزرگ (تجارت، ملی، ملت صادرات و سپه) با کسب سهم ۳۹٫۶ درصدی در میان پنج بانک و حفظ و تثبیت جایگاه نخست در مانده کل تعهدات ضمانت نامه ها (ارزی و ریالی) در بین بانکهای بزرگ( تجارت، ملی ،ملت صادرات وسپه) با رشد ۲۴٫۵ درصدی در پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ و کسب سهم ۴۸.۵ درصدی در میان پنج بانک شده است. 
از دیگر دستاوردهای بانک تجارت در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری می‌توان به دومین بانک بزرگ بورسی از نظر مانده سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی چهارمین بانک بزرگ بورسی از نظر سپرده های مدت دار ریالی دومین بانک بزرگ بورسی از منظر مانده کل سپرده ها (ریالی و ارزی) دومین بانک بزرگ بورسی از نظر مانده کل تسهیلات اعطایی (ریالی و ارزی) دومین بانک بزرگ بورس از نظر مجموع درآمد سپرده گذاریها و اوراق بدهی دومین بانک بزرگ بورس از نظر درآمد سرمایه گذاریها دومین بانک بزرگ بورسی از نظر میزان درآمدهای کارمزدی از نظر ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیک این بانک چهارمین بانک بورسی از نظر تعداد خودپردازهای بانکی پنجمین بانک از نظر تعداد کارتهای بانکی و همچنین چهارمین بانک از نظر تعداد پایانه های شعب محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha