۰ نفر

اعضای بانوی جوان در مشهد به ۶ بیمار اهدا شد

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 808911
اعضای بانوی جوان در مشهد به ۶ بیمار اهدا شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بانوی ۲۴ ساله مرگ مغزی شده ساکن بیرجند به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و سیصد و نود و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه سمیه اکبری، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان ولی عصر بیرجند، پس از تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قلب این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) به جوان ۲۲ ساله ساکن رشتخوار از توابع تربت حیدریه پیوند شد.

وی گفت: کلیه‌های این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۴۵ و ۵۰ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

خالقی بیان کرد: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۲ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha