۰ نفر

باند قاچاق ۱۱ پرنده شکاری متلاشی شد + جزییات

۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 808584
باند قاچاق ۱۱ پرنده شکاری متلاشی شد + جزییات

رئیس پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز قم از متلاشی شدن باند قاچاق پرنده‌های شکاری دراین استان خبرداد و گفت: ۱۱ پرنده شکاری که متخلفان قصد خروج‌شان را از کشور داشتند، در محدوده عوارضی بزرگراه قم - تهران کشف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین برزگر اظهار داشت:‌ با رصد اطلاعاتی انجام شده ، توسط پلیس متوجه شد که باندی درحال جابجایی پرنده‌های شکاری از استان‌های شمالی با ترفندهای خاص به سمت جنوب کشور و در نهایت خروج آنها از ایران برای انتقال به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌باشد.

وی اظهارداشت: در رصد اطلاعاتی که با پلیس بوشهر داشتیم ،‌ این باند با خودرو پژو ۴۰۵ که از استان های شمالی حرکت کرده بود ، قصد داشت بعد از عبور از تهران ، قم ،‌اصفهان ، شیراز به بوشهر وارد شده و پرندگان را به صورت قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل کند.

وی اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی استان قم با ایجاد تور ایست و بازرسی در عوارضی قم - تهران ، خودروی فوق را متوقف که ابتدا دو بال پرنده شکاری که درکارتن قرار داشت ، کشف و پس از بررسی‌های صورت گرفته ۹ پرنده دیگر را نیز که در خودرو جاسازی شده‌بود کشف گردید.

برزگر قیمت این پرنده‌های شکاری را در بازارهای سیاه و غیر رسمی کشور ۵۰ میلیارد ریال و در بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم این محموله قاچاق پرندگان شکاری شامل ۴ عدد بالابان و ۷ عدد شاهین،بوده است که توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قم کشف و به این اداره کل تحویل داده شد.

باند قاچاق ۱۱ پرنده شکاری متلاشی شد + جزییات

این پرندگان شکاری ارزشمند که در شرایط نامناسبی با چشمان دوخته شده‌، به سمت استان های جنوبی کشور در حال قاچاق بودند، پس از تیمار اولیه و مراقبت توسط کارشناسان و دامپزشک اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان، در دامان طبیعت رهاسازی خواهند شد.

همچنین در این خصوص پرونده‌ حقوقی تشکیل و مجرمان به مراجع قضایی معرفی شده و با توجه به اینکه این پرندگان در معرض خطر انقراض قرار دارند، بر اساس ضوابط و قوانین به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد. گفتنی است پرندگان شکاری در رأس هرم غذایی قرار دارند و از بین رفتن آن‌ها باعث افزایش جمعیت جوندگان موذی، آفات و بیماری‌ها خواهد شد.

باند قاچاق ۱۱ پرنده شکاری متلاشی شد + جزییات


گفتنی است براساس قانون های مربوطه ، صید و قاچاق پرندگان شکاری علاوه بر محکومیت های کیفری، جریمه مالی نیز دارد و برای صید پرندگان شکاری از جمله شاهین، بالابان، بحری، ترلان و لاچین تا ۲۰۰ میلیون تومان جریمه ضرر و زیان در نظرگرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی تاجیک IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 0
    سلام تو برنامه دیوار هم محیط زیست نظارت داشته باشه از این پرنده ها وحشی و ایرانی فروش میرسع