۰ نفر

روس ها و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری ایران

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۸
کد خبر: 842423
روس ها و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری ایران

سفیر ایران در روسیه از مقوله گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه مناسبات دو کشور یاد و از شرکت‌های روس برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری ایران به منظور جذب بیشتر گردشگران دعوت کرد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کاظم جلالی روز جمعه در نشست تخصصی مناسبات ایران و روسیه که با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و برخی مقام‌های فدرال و استانی روسیه برگزار شد، به سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در زیرساخت‌های گردشگری کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها از گردشگران روس در خارج این کشور در همان زیرساخت‌ها میزبانی می‌کنند.
سفیر ایران در روسیه که در پاسخ به پرسشی درباره لزوم آماده سازی زیرساخت‌ها برای ارتقای سطح مناسبات گردشگری دو کشور سخن می‌گفت، افزود:‌ زیرساخت‌های گردشگری برای آغاز کار تا حدودی مهیا است و در مناطقی همچون جزیره کیش، هتل‌ها و مکان‌های تفریحی مناسبی وجود دارد ولی طبیعتا باید هتل‌های بیشتری داشته باشیم.
وی گفت:‌از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و زیرساخت‌های گردشگری در ایران استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم که تسهیلات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهیم.

شرکت‌های هوایی ایران و روسیه برای افزایش پروازها تقسیم کار کنند
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای افزایش پروازها بین شهرهای ایران و روسیه گفت:‌ شرکت‌های مختلف دو کشور برای راه‌اندازی مسیرهای پروازی جداگانه می‌تواند تقسیم کار کنند.
وی افزود: شهرهای مختلف ایران مانند شیراز، اصفهان، رشت، تبریز قابلیت راه‌اندازی پرواز مستقیم بین دو کشور را دارند و علاوه بر آن جزایر جنوبی ایران در خلیج فارس در طول ماه‌هایی که در روسیه هوا بسیار سرد است، از هوای مناسبی برخوردار هستند و در صورت راه‌اندازی پروازهای مستقیم، می‌تواند زمینه سفر گردشگران روس به این مناطق را فراهم کند.
سفیر ایران در مسکو خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پرواز مستقیم از کازان به ایران در زمره اولویت‌ها است و در این زمینه، یکی از شرکت‌های روس نیز آمادگی خود را اعلام کرده و این موضوع در حال پیگیری است.

ایده تشکیل خانه‌های تجاری
جلالی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسش معاون اتاق بازرگانی جمهوری تاتارستان روسیه گفت:‌ با راه‌اندازی خانه‌های تجاری موافق هستیم و با توجه به گسترش همکاری‌های استانی میان دو کشور، می‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم.
وی ادامه داد: در آستراخان، سرای تجاری ایرانیان را داریم. در اینجا – کازان- هم کنسولگری ایران مشغول فراهم کردن مقدمات این کار است تا مجموعه تاجران ایرانی را در محلی گردهم آوریم تا کار تجاری خود را دراین مکان پیگیری کنند.
وی در ادامه حضور فعالانه شرکت‌های معتبر ایرانی در نمایشگاه صنعت حلال کازان را بیانگر اراده ایران برای توسعه مبادلات تجاری با مناطق روسیه از جمله جمهوری تاتارستان خواند.
آستارا میزبان نشست آتی گمرک و حمل و نقل ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان است
پانزدهمین اجلاس اقتصادی همکاری‌های روسیه – جهان اسلام (کازان فروم) روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی با قرائت قرآن کریم در کازان در فاصله حدود ۸۰۰ کیلومتری مسکو به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این اجلاس روز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.
جمهوری تاتارستان که به عنوان دروازه ورود اسلام به سرزمین‌های شمالی شناخته شده است، در سال‌های اخیر در چارچوب این اجلاس، میزبان رویدادهایی با هدف تقویت مناسبات روسیه با جهان اسلام است. بنا بر اعلام برگزارکنندگان این اجلاس، حدود ۱۲۰ رویداد در طول روزهای برگزاری کازان فروم ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است. نمایشگاه صنعت حلال از جمله این رویدادها است که ۱۲ شرکت مطرح جمهوری اسلامی ایران با حضور در پاویون کشورمان به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های خود پرداخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha