۰ نفر

مصرف گاز استان مرکزی ۱۱ درصد رشد کرد

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱
کد خبر: 807649
مصرف گاز استان مرکزی ۱۱ درصد رشد کرد

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: میانگین مصرف گاز استان نسبت به یک ماه گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهدی کمال آبادی فراهانی بعد از ظهر شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، گفت: امسال در کل کشور ۲ میلیارد و ۸۸۳ میلیون لیتر مازوت مصرف شده که روزانه معادل ۱۳ و هفت دهم میلیون لیتر است در حالی که نیروگاه شازند تاکنون در سال جاری مصرف مازوت نداشته است و این مهم با تعامل و هم افزایی و پیگیری مجدانه مسئولان استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه هنوز استان مرکزی وارد محدودیت مصرف گاز نشده است، افزود: سال گذشته در این بازه زمانی ۲ و نیم میلیون لیتر محدودیت مصرف داشتیم اما امسال علاوه بر آنکه نسبت به سایر استان‌ها مصرف گاز پایین بوده و امکان مصرف گاز تا ۶ میلیون لیتر هم وجود دارد تا محدودیت جدید در این راستا اعمال شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع کوچک در استان به صورت روزانه ۱۱۱ درصد، معادل هفت میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

کمال آبادی فراهانی با بیان اینکه اصلاح الگوی بهینه مصرف گاز در استان باید فرهنگ سازی شود، افزود: چنانچه ۶۱۰ هزار مشترک گاز استان مرکزی، دمای منازل خود را یک درجه کاهش دهند، معادل مصرف ۶ روز مصرف تمام نانوایی‌های استان و نیز معادل مصرف یک روز در جایگاه‌های سوخت CNG استان است.

وی تاکید کرد: انتظار است در راستای اصلاح بهینه مصرف الگوی مصرف، شهروندان در طول روز سیستم گرمایشی اتاق‌ها را خاموش و پوشش لباس خود را افزایش دهند تا با کاهش درجه‌ای گاز بتوانیم ناترازی را جبران و در بخش صنایع مجبور به مازوت سوزی نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha