۰ نفر

پیام حماس به نشست ریاض: یک تصمیم تاریخی اتخاذ کنید

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبر: 807512
پیام حماس به نشست ریاض: یک تصمیم تاریخی اتخاذ کنید

جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، طی بیانیه ای خواستار بکارگیری اهرم قدرت عربی و اسلامی با هدف توقف تجاوزات به غزه شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جنبش حماس در این بیانیه از سران اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در ریاض درخواست کرد که تمام اهرم‌های قدرت عربی و اسلامی را برای توقف بمباران غزه با تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا به کار گیرند.

حماس در این بیانیه همچنین خواستار تشکیل کمیته‌های پزشکی، انسانی و پارلمانی برای وارد کردن کمک و سوخت به غزه و به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی شد.

این بیانیه در حالی صادر شده که ریاض امروز میزبان نشست اضطراری مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با محوریت تحولات فلسطین و جنگ غزه است.

وزارت خارجه عربستان جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی- اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض طی امروز (شنبه) گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد ،به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر و مهار تبعات آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha