۰ نفر

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت «روز شهید»؛

حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در منطقه / فرهنگ مقاومت در حال گسترش است

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 807505
حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در منطقه / فرهنگ مقاومت در حال گسترش است

دبیر کل حزب الله لبنان، امروز شنبه به مناسبت روز شهید، سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دبیر کل حزب الله لبنان، امروز شنبه به مناسبت روز شهید، سخنرانی کرد و به بررسی مهمترین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و آخرین تحولات منطقه پرداخت.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، امروز شنبه (۲۰ آبان) به مناسبت روز شهید، سخنرانی خود را آغاز کرد.

این دومین سخنرانی دبیرکل حزب‌الله از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی است.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود که به مناسبت روز شهید و سالروز شهادت «احمد قصیر» ایراد می کند،‌ گفت، امروز شهرهای لبنان شاهد تشییع تعدادی از شهدای لبنان بودند، روز شهید روز تمامی شهدای حزب الله است.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که روز شهید به مناسبت عملیات بزرگ شهید احمد قصیر در روز 11 نوامبر نامگذاری شده که طی آن در حمله شهادت طلبانه احمد قصیر به یک ساختمان صهیونیستی بیش از صد نظامی صهیونیستی به هلاکت رسیدند و اسرائیل سه روز عزای عمومی اعلام کرد. این عملیاتی که شهید احمد قصیر انجام داد، دوره‌ای از عملیات‌های شهادت طلبانه را در برابر اشغالگران اسرائیلی آغاز کرد و همواره به علت نتایجی که دارد مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین عملیات تاریخ مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد، در اینجا ما می‌خواهیم تاکید کنیم که شهادت خالق پیروزی‌ها است، همانطور که امام خمینی شهادت امام حسین را در روز عاشورا پیروزی خون بر شمشیر توصیف کردند، به همین علت شهدای ما نیز بر شمشیر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دشمنان ما پیروز شده‌اند. ما وقتی از شهدای خود صحبت می‌کنیم، می‌گوییم آنها در راه خدا به شهادت رسیده‌اند و امتیاز معنوی بسیار بزرگی دارند. شهدا در فرهنگ ما جایگاه بسیار بزرگ فرهنگی و معنوی دارند، همانطور که خداوند متعال آنها را مورد تکریم خود قرار می‌دهد و اهل بیت علیهم السلام و رسول خداو نیز در احادیث خود آنها را بزرگ می‌شمارند.

سید حسن نصرالله گفت: در وقایع جاری غزه، دو رویداد در حال تشدید است، واقعه اول تجاوز اسرائیل به مردم غزه و غیرنظامیان و واقعه دوم واکنش قهرمانانه و بزرگ غزه است.

وی با بیان اینکه آنچه در مورد جنایت‌های تجاوز به غزه عجیب است، حمله آشکار و رسمی دشمن به بهانه‌های واهی است، بیان کرد: تعداد زیادی شهید و مجروح شدند و تعداد زیادی از آن‌ها خانه‌هایشان ویران شده است؛ و این تعداد نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه در حال افزایش است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این نکته که جنایات اشغالگران صهیونیست ماهیت وحشیانه آن را بیان می‌کند و برجسته‌ترین اهداف آن تحت سلطه خود درآوردن مردم منطقه و سرنگونی اراده حق‌طلبی است، تاکید کرد: هدف از جنایت‌ها سوق دادن مردم به تسلیم و فراموشی سرزمین، اسیران، اماکن مقدس و فلسطین است.

سید حسن نصرالله بیان کرد: اشغالگران با جنایات خود در غزه و کشتار عمدی و وحشیانه خود، لبنان را مورد خطاب قرار می‌دهند؛ اشغالگری دوباره مرتکب اشتباه می‌شود و همه اهداف آن شکست خواهد خورد و کشتارهای تاریخ از جمله دیر یاسین گواه آن است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که صهیونیست‌ها باید از دستیابی به اهداف خود ناامید شوند، نه مردم ما که ثابت کرده‌اند انتخاب آن‌ها پیروزی، رهایی و عزت است؛ دشمن خسارات زیادی به خود وارد می‌کند، از جمله اینکه واقعیت وحشیانه‌اش آشکار می‌شود.

وی با بیان اینکه جنایات اشغالگران در دهه‌های گذشته و حتی تجاوز جولای، لبنانی‌ها را وادار به ترک مقاومت نکرد، افزود: نویسندگان عرب هستند که متأسفانه خواسته یا ناخواسته به اهداف اسرائیل کمک می‌کنند، اما این نیز شکست خواهد خورد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه اشغالگر ضربات مهلکی به پروژه‌های عادی‌سازی که به دنبال آن است وارد کرده و موضع مردم ما در رد این عادی‌سازی شدیدتر خواهد بود، گفت: تغییر در افکار عمومی جهانی، به‌خصوص افکار غربی، همان‌طور که در آمریکا و اروپا اتفاق می‌افتد، مهم است و اشغالگر تحت فشار زمان است و دیگر جز از سوی رژیم آمریکا و سپس رژیم انگلیس حمایت نمی‌شود.

وی افزود: فلسطینی‌ها خواستار برگزاری حداقل اجلاس سران عربی-اسلامی هستند که ۵۷ کشور را در ریاض گرد هم می‌آورد و موقعیت یک نفره را تشکیل می‌دهد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: رزمندگان مقاومت با وجود واقعیت دردناک روانی، با سربلندی با قوی‌ترین تیپ‌های نخبه می‌جنگند که نشان‌دهنده ناتوانی «اسرائیل» است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: رزمندگان مقاومت با وجود واقعیت دردناک روانی، با سربلندی با قوی‌ترین تیپ‌های نخبه می‌جنگند که نشان‌دهنده ناتوانی «اسرائیل» است؛ خلاقیت مقاومت تعیین کننده و شرط امروز در میدان است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: رزمندگان مقاومت با وجود واقعیت دردناک روانی، با سربلندی با قوی‌ترین تیپ‌های نخبه می‌جنگند که نشان‌دهنده ناتوانی «اسرائیل» است؛ خلاقیت مقاومت تعیین کننده و شرط امروز در میدان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امروز فلسطینیان از سران کشورهای اسلامی و عربی می‌خواهند که همه متحد باشند و در مقابل آمریکا بایستند و از او بخواهند که این جنگ را متوقف کند؛ ۷۵ کشور اسلامی و عربی نمی‌توانند از گذرگاه رفح کمک ارسال کنند و جهان در انتظار این موضع‌گیری است.

وی درباره عملیات نیروهای یمنی علیه رژیم صهیونیستی بیان کرد: رهبری و مردم یمن موضعی شجاعانه، متهورانه، رسمی و عمومی گرفتند و موشک و پهپاد به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به عملیات نیروهای مقاومت عراق علیه نظامیان آمریکایی اشاره کرده و گفت: عملیات مقاومت عراق علیه اهداف آمریکایی در حمایت از فلسطینی‌ها و در خدمت ایده آزادی عراق و سوریه است؛ آمریکایی‌ها اعتراف کردند که ۴۶ حمله به پایگاه‌های آن‌ها در سوریه و عراق صورت گرفته و ۵۶ سرباز زخمی شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعت قابل‌توجه در مواجهه با آمریکایی‌هایی است که ناوگان آن‌ها منطقه را پر کرده است، افزود: آمریکایی‌ها تهدیداتی را برای فشار به مقاومت در عراق، یمن و لبنان ارسال و از هر کانالی برای رساندن پیام استفاده کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه سوریه بار بسیار بزرگی را به دوش می‌کشد و علاوه بر موقعیت تعیین‌کننده، رزمندگان مقاومت و جنبش‌های مقاومت را در آغوش گرفته و پیامدهای آن را نیز به دوش می‌کشد، یادآور شد: سوریه عواقب تنگ‌نظری گزینه‌های اسرائیل را به دوش می‌کشد، همان‌طور که در ایلات اتفاق افتاد که توسط آمریکایی‌ها، اسرائیل و حتی اعراب محافظت می‌شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «اسرائیل» در مورد اینکه چه کسی پشت حمله پهپادی به ایلات بود سردرگم بود، بنابراین حزب‌الله را مسئول دانست و به ما در سوریه حمله کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه اگر قدرتی برای مقاومت در لبنان و فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه وجود دارد، به برکت رهبری ایران است، تاکید کرد: ایران هیچ حمایتی از مقاومت دریغ نکرد تا مردم منطقه علیرغم همه تهدیدها پایداری کنند؛ ایران به نمایندگی از جنبش‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد، اما حامی آنها باقی خواهد ماند.

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکا گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند که عملیات علیه آنها متوقف شود باید تجاوز به غزه را متوقف کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که فداکاری‌های انباشته شده چیزی است که دشمن را به پذیرش شکست، اعتراف به آن سوق می دهد، بیان کرد: دشمن گیج شده و این سردرگمی در اظهارات متناقض نتانیاهو منعکس شده است.

سید حسن نصرالله گفت: زمان به نفع دشمن نیست و ناکامی میدانی در اشغال غزه و تغییر در افکار جهانی وجود دارد و دشمن از گسترش جبهه‌ها بیم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha