۲ نفر

چینی‌ها در ایران قطار سریع‌السیر می‌سازند

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 806652
چینی‌ها در ایران قطار سریع‌السیر می‌سازند

سرمایه گذاری چینی ها در شبکه ریلی و بنادر ایران می تواند زمان ترانزیت بین چین و اروپا را کاهش دهد، زیرا قطار سریع السیر تهران-مشهد و قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان هم اکنون راه اندازی شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته شهریار افندی زاده، معاون وزیر راه در ایران، احداث شبکه ریلی بین ازبکستان و قرقیزستان بر ترانزیت کالا بین ایران و چین تاثیرگذار بوده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت سرمایه‌گذاری مناسب در مسیر ریلی سرخس- چابهار و توسعه بندر چابهار، ایران می‌تواند سهم قابل قبولی در ترانزیت چین به اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان به دست آورد.

افندی زاده همچنین خاطرنشان کرد: طی امضای تفاهم نامه در سال ۱۴۰۱ بین وزیر راه و شهرسازی ایران و رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین، مسیرهای ریلی از سمت ایران پیش بینی شد. این شامل قطار سریع السیر تهران - مشهد است که قبلاً با شرکت های چینی راه اندازی شده است و همچنین قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان که با سرمایه گذاری چینی ساخته شده است.

معاون وزیر راه در ادامه گفت: موضوع دیگر مسیرهای ترانزیتی جنوب ایران است که علاوه بر کریدور شمال به جنوب برای اتصال روسیه به هند، از طریق تفاهم نامه چند جانبه بین چین و کشورهای منطقه قابل رسیدگی است. از طریق ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha