۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

سهمی با دید میان مدت! / بررسی کامل نماد «اخابر»

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبر: 730080
مینا یوسفی
سهمی با دید میان مدت! / بررسی کامل نماد «اخابر»

شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد. تلفن همراه سال ۱۳۷۲ با تلاش‌های این شرکت در کشور راه‌اندازی شد و در قالب شخصیت حقوقی مستقل با نام ارتباطات سیار ایران در سال ۱۳۸۳ از بدنه شرکت مخابرات ایران جدا شد.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ موضوع اصلی فعالیت شرکت مخابرات ایران در تحلیل اخابر عبارت است از ایجاد و بهره‌برداری شبکه‌های تلفن ثابت، سیار، انتقال داده‌ها و محتوا، به‌طوری که در حوزه شبکه‌های غیرمادر مخابراتی باشد.

سرمایه و ترکیب سهامداران در تحلیل اخابر:

سرمایه شرکت مخابرات ایران در بدو تاسیس مبلغ ۵ میلیارد ریال بوده که در زمان واگذاری به بخش خصوصی به ۴۵,۸۷۳ میلیارد ریال رسیده است. این مقدار با موافقت سهامداران در مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۵/۰۲/۲۵ به ۶۰,۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

قیمت فعلی سهم  ۸۶۵ تومان بوده و ارزش بازار سهم  ۵۲۷ هزار میلیارد ریال  می باشد که در بازار بورس داد و ستد میشود.

سهامداران عمده مخابرات ایران به ترتیب شرکت توسعه اعتماد مبین با ۴۳.۶ درصد سهامداری است و دومین سهامدارعمده ، دولت جمهوری اسلامی ایران با حدود ۲۰ درصد  میباشد و نهایتا شرکت واسط مالی شهریور پنجم و سایرین درصد کمتری از اخابر را به خود اختصاص داده اند.

اخبار موثر:

شنیده های بازار و اخبار مجمع سال گذشته، حاکی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اخابر از محل زمین، ساختمان و شرکت های زیر مجموعه است . برخی عدد ۴۰۰۰ درصد را مد نظر دارند که اگر درست باشد P/ nav سهم پایین می آید و سهم بسیار جذاب خواهد شد. لذا در محدوده حمایتی گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت و کمریسک  خواهد شد.

از طرفی در مرداد ماه سال جاری شرکت مخابرات ایران از انعقاد قرارداد ۱۰۰۹ میلیارد تومانی با شرکت بیمه دانا به جهت بیمه تکمیلی درمان کارکنان خبر داده است.

به علاوه از برنامه فروش ۲۰۴ ملک مازاد در ۲۷ استان از طریق مزایده بطور نقد و شرایطی یا تهاتری نیز رونمایی کرده است.

شرایط تهاتری ۱۰۰ درصد با مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد شرکت مخابرات ایران و همچنین ۴۰ درصد قیمت پیشنهادی و مابقی اقسلط ۳ ماهه بدون کارمزد. بدین صورت شرکت مخابرات ایران در نظر دارد نسبت به فروش تعدادی از املاک مازاد خود در سراسر کشور از طریق مزایده عمومی اقدام نماید.

بررسی گزارشات کدال:

سال گذشته ۵۹ تومان سود به ازای هر سهم اعلام کرده است و رشد ۲۱ درصد سود سازی نسبت به سال قبل تر را گزارش کرده است.

 امسال بررسی ضعیت عملکرد و روند سود آوری اخابر نشان میدهد که در تیرماه ۱۴۰۲ موفق به فروش ۸۵۷ میلیارد تومانی محصول شده است که تقریبا برابر با ماه گذشته است.  میانگین فروش ما هانه شرکت امسال ۸۷۰ میلیارد تومان بوده است.  مجموعا اخابر در سال مالی ۱۴۰۲ مبلغ درامد  ۳۴۸۱ میلیارد تومانی داشته است.

شرکت در اخرین بر آورد  فروش ۱۶۷۵۵ میلیارد تومانی را مد نظر داشته است و حاشیه سود را ۲۲ درصد در نظر گرفته است . با این گزارشات ماهانه و فصل اول مشاهده میشود تا اخر تیرماه حدود ۲۱ درصد بودجه پیشنهادی را پوشش داده است.

ارزیابی وضعیت نموداری سهم و شمارش امواج :

محدوده های مهم حمایتی و مقاومتی و روند پیش روی امسال اخابر:

اخابر با اتمام یک دیامتریک الماسی و رسیدن به محدوده ۵۶۰ تومان وارد الگوی صعودی جدید بلند مدت شده است. در قالب A رشد قابل توجی داشته و پساالگو شکل گرفته است. به طوریکه در نیمه اردیبهشت به قله ۱۶۰۰ دست یافته و سپس با اصلاح بازار یک دیامتریک یا الگوی ترکیبی را تکمیل میکند. در ریز موج e هستیم  و دو لگ دیگر برای پایان B مانده است. لذا زمان یکی دوماهه برای استارت سهم و شروع روند قوی به نظر نیاز است ولی از نیمه شهریور و حتی زودتر می تواند از کف حمایتی برگشت موقت داشته باشد.

حمایت های قوی : ۸۶۰-۷۷۰ تومان

مقاومت های مسیر در نوسانات مثبت: ۱۲۰۰-۱۰۰۰تومان

هدف های مهم موج صعودی C   در بلندمدت به ترتیب ۱۲۶۰-۱۵۵۰ تومان فعلا مد نظر است.

تحلیل نماد اخابر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha