۰ نفر

مدیرعامل «فجر انرژی»:

حیات پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر در گروی فعالیت «فجر انرژی» است

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 725602
حیات پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر در گروی فعالیت «فجر انرژی» است

علی زال‌خانی، مدیرعامل شرکت «فجر انرژی» متعلق به هلدینگ «خلیج فارس» در گفت‌وگو با «اقتصاد آنلاین» گفت: «فجر انرژی»، شرکتی است که می‌توان گفت خشت اول آن را اصولی و کارشناسی نهاده‌اند و عملکرد مدیران آن گواه روشنی بر این مسئله است. تفکری که در «فجر انرژی» به کارشناسان و کارکنان شرکت القا شده این است که توقف تولید در «فجر انرژی» مساوی با توقف حیات پتروشیمی‌های منطقه است. مهم‌ترین هدف ما پایداری تولید است چرا این شرکت قلب پتروشیمی‌های منطقه است.

خوشبختانه مدیریت در «فجر انرژی»  به نحوی بوده است که تمام تغییرات در شرکت در راستای رسیدن به نقطه پایداری بوده است. طرح‌هایی هماندن اتصال فجر به شبکه  پرقدرت ۴۰۰ کیلوولت سراسری کشورو پیش از آن اتصال به ۱۳۲ کیلو منطقه ماهشهر، اتصال فجر یک و دو به یکدیگر و ... با این هدف انجام شده است.

برخی از مدیران پتروشیمی  با شانتاژ رسانه‌ای به‌دنبال یوتیلیتی مجانی هستند، درحالی‌که مدیران باید واقع‌بین باشند و از مسائلی که بر قیمت آنها تاثیرگذار است، مطلع باشند.

سهام‌داران «فجر انرژی» انتظار دارند شرکت سودآور باشد، به همین دلیل نمی‌توان انتظار کاهش قیمت یوتیلیتی را داشت، چراکه بسیاری از هزینه‌های ما ۱۶ برابر شده است.

برخی پتروشیمی شاکی بودند که شرکت‌های «مبین انرژی» و «فجر انرژی» انحصاری هستند به همین دلیل باید شورای رقابت تعیین قیمت را انجام دهد؛ براساس یک فرمول که هر دو طرف حضور داشتند، این فرمول مشخص شد.