۰ نفر

بدقولی ایران خودرو ؛ هایما به طرح فروش نرسید

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۲۰
کد خبر: 716074
بدقولی ایران خودرو ؛ هایما به طرح فروش نرسید

صبح امروز خودروها و شرکت های حاضر در دومین فروش سامانه یکپارچه مشخص شدند، اما برخلاف انتظاری که می رفت، ایران خودرو زیر قولش زد و هیچ کدام از هایماها را برای فروش آماده نکرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با مشخص شدن خودروها و شرکت هایی که در دور دوم شرایط فروش سامانه یکپارچه شرکت کردند، شاهد غیبت محصولات هایما از گروه ایران خودرو بودیم. این در حالی هست که دو هفته پیش و دقیقاً قبل از استیضاح وزیر صمت، ایران خودرو قول داده بود هایماهای خود را در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه به فروش برساند.

طی پرس‌وجوهای صورت گرفته توسط خبرنگار اسب بخار، ظرفیت تولید هایماهای ایران خودرو برای سال ۱۴۰۲ تکمیل شده و همه هایماهایی که قرار است امسال تولید شوند، پیش تر در بورس کالا به فروش رسیده اند. به همین دلیل ایران خودرو تصمیم گرفت محصولات هایما را در دور دوم سامانه یکپارچه پیش فروش نکند، زیرا می داند که از پس تولید آن در طی امسال برنمی آید، از این رو، نخواسته مانند سری قبل، زمان تحویل را برای ۱۴۰۳ اعلام کند.

اکنون پرسش این است که چرا حدوداً دو هفته پیش و دقیقاً قبل از استیضاح وزیر صمت، خبری توسط این شرکت، مبنی بر حضور هایما در دومین فروش سامانه یکپارچه منتشر شده بود و حالا اما شاهد چیز دیگری هستیم؟