۰ نفر

دیجی‌کالا میزبان فروشنده‌های خود در تبریز

۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰
کد خبر: 724576
دیجی‌کالا میزبان فروشنده‌های خود در تبریز

اولین دوره «بازارگان، رویداد بازرگانان مدرن ایران» به میزبانی دیجی‌کالا و با حضور شرکای تجاری این شرکت در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دیجی‌کالا با تیمی ۵۰ نفره متشکل از مدیران کل، ارشد و کارشناسانش هفتم تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در هتل پارس ائل گلی تبریز میزبان دارندگان پنل فروشگاهی در پلتفرم دیجی‌کالا، کسبه و اهالی بازار تبریز بود. گردهمایی «بازارگان» که بیش از ۴۰۰ نفر از فروشندگان دیجی‌کالا در آن حضور داشتند، به منظور معرفی و ارائه امکانات و خدمات این شرکت برای توسعه تجارت الکترونیک برگزار و همچنین در طی آن از همکاران تجاری برجسته‌اش قدردانی شد. 

فروش سالانه ۱۳۰ میلیاردی پرفروش‌ترین فروشنده تبریز، حضور شش ساله تبریزی‌ها در عمر هشت ساله مارکتپلیس دیجی‌کالا، سهم 90 درصدی خرده فرودشی آنلاین از دیجی‌کالا تنها بخشی از آمار و ارقامی بود که علی فدایی مدیرکل پلتفرم و بابک موحدی مدیر کل بازرگانی دیجی‌کالا در ارائه خود با عنوان «نگاهی به تجارت الکترونیک در ایران و جهان» در بازارگان به آن پرداختند.

مطابق با داده‌های ارائه شده در این سخنرانی، فقط در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون تنوع کالایی جدید در دیجی‌کالا عرضه شده است و تنوع کالایی بازارگاه آنلاین دیجی‌کالا ۱۰۰۰ برابر تنوع کالایی بزرگترین فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های فیزیکی و آفلاین است و فروشندگان استان آذربایجان شرقی سهم ۷۳ درصدی از این تنوع کالایی دارند. همچنین متوسط رضایت از کیفیت کالا ۸۲ درصد و میزان کالای غیراصل فقط ۰۰.۲ درصد بوده است.

فدایی و موحدی با بیان اینکه تجارت الکترونیک ایران تا رسیدن به میانگین جهان شکاف چشمگیری دارد، به معرفی مزایای بازارگاه‌ها نسبت به هر شیوه دیگری از خرید و فروش آنلاین پرداختند که از جمله آن می‌شود به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. بهبود و به‌روز رسانی همیشگی پلتفرم
  2. بهترین دسترسی به مخاطبان (دیجی‌کالا پرمخاطب‌ترین بازارگاه ایران و خاورمیانه است و ماهانه 20 میلیون بازدید منحصر به فرد دارد)
  3. شبکه لجستیک یکپارچه
  4. دریافت و ارائه بازخورد
  5. دریافت خدمات تبلیغاتی و محتوایی
  6. فروش و بازاریابی شخصی‌سازی شده

«قیمت گذاری در دیجی‌کالا»، «تشریح رابطه خریداران و فروشندگان» و اقدامات دیجی‌کالا برای ایجاد توازن در خدمات ارائه شده و معرفی برخی از اقدامات آینده دیجی‌کالا از جمله توسعه انبارها و راه‌اندازی باشگاه فروشندگان  از دیگر موضوعات مطرح شده در این ارائه بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

تجربه داشتن پنل فروشگاهی در دیجی‌کالا و خوب و بد آن

دیجی‌کالا میزبان فروشنده‌های خود در تبریز

هر شراکت مزایا و معایبی دارد و نمی‌توان یک همکاری سودآور همه جانبه را برای در چنین مقیاس بزرگی که دیجی‌کالا فعالیت می‌کند با بیش از ۲۵۰هزار عضو فروشنده متصور شد. با این حال دیجی‌کالا در تلاش است که صدای همکارانش را واضح و مستقیم بشنود و برای چالشهایشان راهکاری ارائه کند. در همین راستا در بخش دیگری از این رویداد «ملیحه مهارتی» مدیر تجربه و پشتیبانی فروشندگان و «سعیده راعی» سرپرست عملکرد فروشندگان با اشاره به برگزاری نظرسنجی‌های منظم و فصلی برای دریافت بازخورد مهمترین دغدغه‌های فروشندگان تبریزی را بر اساس همین داده‌ها و اطلاعات گردآوری شده از اینان، اینطور عنوان کردند:

  • فرایندهای مرتبط با انبار و ورود کالا
  • موضوعات مرتبط با صورتحساب و تسویه
  • فرایندهای مرتبط با مرجوعی کالا
  • فرایند پشتیبانی فروشندگان و کارکرد پنل

دیجی‌کالا  با اقدامات و شروع پروژه‌هایی از جمله تغییرات ساختاری و ایجاد شیفت شب برای پشتیبانی و آغاز پروژه راه اندازی پشتیبانی به زبان ترکی،توسعه فنی بخش‌های قیمت‌گذاری، حمل ونقل و ایجاد محموله در پنل، ایجاد بخش و تیم تخصصی برای تایید علت مرجوع شدن کالا و تسهیل فرایند دریافت خسارت، دریافت اعتبار و همکاری با شرکت‌های فین تک برای تسویه حساب زودتر از موعد و تغییر در سیستم نوبت دهی انبار در صدد رفع این چالش‌ها برآمده است.

دیجی‌کالا بیزنس؛ دریچه فروش بیشتر از کالای سوپرمارکتی تا هدیه سازمانی

بسیاری از بازرگانان و تولیدکنندگان توانایی تامین کالا در حجم عمده را دارند و گرچه فروش آنلاین محدودیت‌های زمانی و مکانی دسترسی به خریدار را بر می‌دارد اما تا زمانی که در صنعت خرده فروشی می‌گنجد، همچنان فروش در میزان بالا چندان در آن اتفاق نمی‌افتد. اینجاست که «دیجی‌کالا بیزینس» که خود بیزینس لاین جدیدی در مجموعه دیجی‌کالاست با شناسایی این خلا و برای پر کردن جای خالی فروش عمده در بزرگترین بازارگاه آنلاین کشور ایجاد شده است.

«پیمان سیدی» مدیر بازاریابی دیجی‌کالا بیزینس در ارائه خود در «بازارگان» ضمن ارائه آماری از روند رو به رشد درآمدزایی و سودآوری آمازون بیزینس به معرفی امکانات این پلتفرم برای فروشندگان فعلی و همینطور سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان خریدار پرداخت. 

همچنین سیدی هدایای سازمانی، لوازم اداری و تحریر، لوازم پذیرایی، کالاهای سوپرمارکتی، کالاهای دیجیتال از جمله دسته‌بندی‌های کالایی بسیار مناسب برای فروش عمده سازمانی معرفی کرد.

اد سرویسز؛ خدمات یکپارچه تبلیغات آنلاین

80 درصد از 30 میلیون کاربر فعال دیجی‌کالا، فقط 40 کالای اول یعنی دو صفحه اول نتایج جستجویشان را مشاهده و بررسی می‌کنند و 60 درصد فروش ریالی فقط از 20 کالا یعنی صفحه اول حاصل می‌شود. این آمار با ارزش و مهم نشان دهنده اهمیت جایگاه کالا در یک فضای کاملا رقابتی است. 

«حسین زندی» سرپرست بازاریابی اد سرویسز با ارائه این آمار و البته اعداد و ارقامی عجیب‌تر و مهم‌تر به معرفی خدمات اد سرویسز پرداخت. 

تبلیغات هدفمند و انبوه به از کانال‌های سایت دیجی‌کالا و سایت‌های پربازدید و پرطرفدار، رو و داخل جعبه‌های دیجی‌کالا، شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و انواع تبلیغات ارتباطی از جمله ایمیل و SMS مارکتینگ بخشی از خدمات یکپارچه اد سرویسز دیجی‌کالاست. اد سرویسز با دسترسی به طیف گسترده‌ای از داده‌ها بهترین و دقیق‌ترین مخاطب و کانال را برای اقدامات تبلیغاتی بر اساس نوع کالای شما بهتان پیشنهاد می‌دهد.

مگنت؛ حرکت روی جدیدترین مرز تبلیغات

«ویدئو» این روزها پرطرفدارترین قالب محتوایی است، این را نه فقط آمار شرکت‌های تبلیغاتی که حتی اکسپلور رسانه‌های اجتماعی‌تان هم می‌تواند به شما بگوید. مگنت پلتفرم جدید بازاریابی و فروش ویدئو محور است که امکان ارتباط و تعامل مستقیم خریدار و فروشنده بازارگاه را نیز فراهم کرده. 

«اتابک اکسون» سرپرست بازاریابی مگنت در بازارگان با اشاره به روند رو به رشد و جهانی فروش ویدئو محور، از قابلیت‌های این پلتفرم که به راحتی برای همه از طریق اپلیکیشن اصلی دیجی‌کالا در دسترس است گفت و کمپین سلراستارز را معرفی کرد.

فروشندگان می‌توانند با انتشار ویدئو از محصولاتشان در این پلتفرم، ستاره فروشندگان شوند و هدایای ویژه‌ای از جمله شارژ اد سرویسز دریافت کنند.

خان محتوا را با کارخانه محتوا زمین بزنید

«ابراهیم خدام حسینی» از دیگر ارائه دهندگان در این گردهمایی بود که با اشاره به استانداردهای ضروری تولید محتوای  تخصصی کالا برای حضور در فضای آنلاین، اقناع خریدار و فروش، خدمات کارخانه محتوا از جمله تولید ویدئو، عکاسی حرفه‌ای و محتوای متنی تخصصی را معرفی کرد.

پنل پرسش و پاسخ

البته این رویداد تعاملی یک طرفه نبود و در پنل «پارسش و پاسخ»ریال حاضران که سوالات خود را به صورت شفاهی یا آنلاین مطرح کرده‌بودند، پاسخ مورد نظر را از مدیر تعالی عملیات، رضا آژیده و مدیر تجربه و پشتیبانی دریافت کردند.

دیجی‌کالا میزبان فروشنده‌های خود در تبریز

جلسات یک به یک

در حاشیه این مراسم بیش از ۲۰ کارشناس و مدیر از واحدهای مختلف دیجی‌کالا در «گفت‌وگوی یک به یک»، به ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک و فروش در بستر پلتفرم‌ها پرداختند.

تقدیر از فروشندگان

در بخش جالب توجهی از «بازارگان»، از ۳۳ نفر از فروشندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی در چهار بخش «ارزش آفرین»، «همراه‌ترین»، «رونق‌بخش‌ترین» و «کاردرست‌ترین» تقدیر و در راستای همراهی بیشتر برای توسعه فعالیت‌های فروش آنلاین، جوایزی ارزشمند به همراه تور بازدید از دپارتمان‌ها و مرکز پردازش دانش، بزرگترین مرکز پردازش خاورمیانه به آنان اهدا شد. 

موفقیت اتفاقی نیست

در پنل «داستان موفقیت» نیز مهمانان از نزدیک با فراز و فرود و روند صعود واقعی و فوت و فن و ترفندهای عبور از گردنه‌ها در تجارت الکترونیک آشنا شدند و آقایان «احد علیزادگان» و «رضا شفاعت» که در زمره «ارزش‌آفرینان» و به ترتیب بازرگان لوازم خانگی و تولیدکننده لباس راحتی و روزمره بودند، داستان موفقیت خود به عنوان شریک تجاری دیجی‌کالا و نقش مهم این پلتفرم در رشد و پیشرفت کسب‌وکارشان را روایت کردند. 

دپارتمان بازرگانی دیجی‌کالا در تلاش است با ادامه این روند و حضور در سایر استان‌ها، علاوه بر ایجاد نقش موثر در تمرکز زدایی از تجارت الکترونیک، با ارج نهادن به ظرفیت‌های ویژه هر خطه از ایران عزیز، امکانات، تولیدات و خدمات بازرگانی آن را در اختیار مردم سایر استان‌ها قرار دهد.