۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

کاهش جزیی قیمت طلا و سکه در آخرین روز تابستان/ افت ارزش اونس اثر رشد نرخ ارز را خنثی کرد

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبر: 468667
کاهش جزیی قیمت طلا و سکه در آخرین روز تابستان/ افت ارزش اونس اثر رشد نرخ ارز را خنثی کرد

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: امروز به رغم افزایش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش بهای اونس نسبت به روز گذشته اندکی ارزان شد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار طلا بیان کرد: در جریان معاملات امروز، با وجود افزایش نرخ ارز اما قیمت طلا و سکه نسبت به آخرین نرخ روز گذشته با اندکی کاهش همراه شد که دلیل اصلی آن افت حدود ۲۰دلاری ارزش اونس جهانی است.

به گفته کشتی‌آرای، نوسان شدید قیمت در بازار طلا باعث شده تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه به شدت کاهش یابد و تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نرسد این وضعیت ادامه‌دار خواهد بود.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: همانطور که قبلا گفته‌ام، اگر نرخ ارز کاهش یابد قیمت طلا و سکه هم ارزان خواهد شد چراکه این بازار بیش از آنکه از بهای اونس تبعیت کند، تحت تاثیر روند بازار ارز است.

قیمت طلا و سکه ۳۱شهریور

او با تشریح قیمت‌های امروز به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت سکه امامی در بازار امروز با حدود ۲۰۰هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، ۱۳میلیون و ۱۲۰هزار تومان و سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان اعلام شده.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۸۸۰، ربع سکه سه میلیون و ۸۹۰ و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۸۰هزار تومان معامله می‌شود؛ ضمن اینکه قیمت طلای ۱۸عیار با حدود ۲۰هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به گرمی یک میلیون و ۲۲۹هزار تومان رسید.