۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

نوسازی بیش از ۶۸هزار تاکسی فرسوده

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰:۳۲
کد خبر: 461798
نوسازی بیش از ۶۸هزار تاکسی فرسوده

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری از اسفند ۹۴با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان برنامه و بودجه و شهرداری ها گفت: در اجرای این طرح تا کنون ۶۸هزار و ۳۵۰دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی ضامنی با بیان این خبر افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اتحادیه تاکسیرانی های شهری بطور مستمر پیگیر نوسازی سایر تاکسی های فرسوده در همکاری با سایر دستگاه ها می باشند.

وی در ادامه به موضوع ساماندهی سروریس مدارس اشاره نمود و گفت: تمامی فعالیت‌های مرتبط با سرویس مدارس از طریق سامانه سپند (پایش حمل و نقل دانش آموزی) در حال انجام می باشد.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده تاکنون ۶۵ هزار راننده در این سامانه ثبت نام نموده اند و امور اجرایی این بخش از سوی دستگاه های ذیربط در حال پیگیری است.

ضامنی همچنین به ساماندهی فعالیت تاکسی های اینترنتی اشاره نمود و اظهار کرد: ساماندهی این امر در شهرهای مختلف بر بستر سامانه اطلاعات سفر (سماس) در حال اجراست.

وی افزود: ناوگان فعال در این بخش با ثبت پیمایش در این سامانه متناسب با پیمایش انجام داده از سهمیه یارانه ای سوخت بهره مند می گردند.

ضامنی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آن‌دسته از راننده‌های ناوگان تاکسیرانی شهری که طی ماه های اخیر براثر ابتلا به کووید۱۹جان خود را از دست داده اند، گفت: به منظور جبران خسارات مالی ناشی از شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار فقره تسهیلات ۲ میلیون تومانی به راننده‌های تاکسی آسیب دیده از کرونا پرداخت شده و اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.