۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

طراحان تحقیق‌و‌تفحص از خودروسازان از توضیحات ارائه شده قانع نشدند/ در صورت اصرار نمایندگان متقاضی طرح به صحن ارائه می‌شود

۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 258840
طراحان تحقیق‌و‌تفحص از خودروسازان از توضیحات ارائه شده قانع نشدند/ در صورت اصرار نمایندگان متقاضی طرح به صحن ارائه می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان کشور برای بررسی طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی گفت: توضیحات ارائه شده توسط وزیر و خودروسازان برای نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص، قانع کننده نبود.

اقتصاد آنلاین- المیرا اکرمی؛ محمدرضا نجفی، طراح طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: با توجه به قانع نشدن نمایندگان مجلس از توضیحات ارائه شده، مقرر شد که در نخستین جلسه کمیسیون صنایع که تعداد نمایندگان به حد نصاب برسد، طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به رای گذاشته شود و در این مورد اعلام نظر شود.

نجفی با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایران خودرو و مدیرعامل سایپا در این جلسه گفت: در این نشست مسئولانی که حضور یافته بودند، توضیحاتی را در مورد 10 محور طرح تحقیق و تفحص ارائه کردند که البته نمایندگان از این پاسخ ها قانع نشدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در مورد برخی از محورهای تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اظهار داشت: نارضایتی مردم از محصولات خریداری شده و عملکرد اقتصادی خودروسازان کشور از محورهای این طرح تحقیق و تفحص است. همچنین آسیب ها و آشفتگی هایی که در بازار خودروی کشور به واسطه توقف ثبت سفارش واردات رخ داد، یکی از موضوعات مورد بررسی در این طرح است.

نجفی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شرایط تولید خودروهای هیبریدی در داخل کشور وجود ندارد، افزایش تعرفه واردات این نوع خودروها موضوع دیگری است که در این طرح به آن پرداخته شده است.

به گفته وی علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز، برنامه خودروسازان برای طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی از دیگر محورهای طرح تحقیق و تفحص است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در صورتی که در اولین جلسه‌ کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کماکان متقاضیان تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی بر نظر خود اصرار داشته باشند، این طرح به صحن علنی مجلس ارائه می شود که با توجه به تعطیلات نوروز، این موضوع به سال جدید موکول خواهد شد.