۰ نفر

جنگلی که جیغ می کشد + عکس

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبر: 624597
جنگلی که جیغ می کشد + عکس

در جنگل سربرج جنگل سربرج مشهد ، شب هنگام صدایی عجیب و وحشت آور از درختان به گوش می رسد. صدایی شبیه صوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا در فضا پخش می شود که باعث وحشت گردشگران میشود.

به گزارش اقتصادآنلاین، در نزدیکی های مشهد ابتدای روستای سربرج از توابع بخش طرقبه ، جنگلی انبوه وجود دارد که با تاریک شدن آسمان صداهای وحشت آوری از میان درختان آن به گوش می رسد و به گفته ی اهالی و غریبه هایی که به آن منطقه سفر کرده اند، شبیه جیغ است.

جنگل جیغ

برخی ساکنان منطقه، این صداهای وحشت آور را ناشی از هجوم ملخ ها به درختان می دانند ، برخی دیگر نیز عواملی ناشناخته را از جمله آب وهوا، دلیل به وجود آمدن این صداها می دانند. نکته قابل توجه این است که عمر این صداها به چند سال نمی رسد و قبل از آن وجود نداشته است.

یعنی از سال 1390، یعنی درست از سالی که این صداها از جنگل شنیده می شود، همچنان آب در آن جریان دارد و همین امر باعث جلب توجه مردم و به تبع آن، ترس آن ها از این پدیده ی شگفت انگیز شده است، وحشتی موجب تحریک کنجکاوی در گردشگران می شود و این جنگل می تواند برای آنهایی که قصدشان از سفر تجربه ترس است و ترشح آدرنالین، کمپ زدن در آن گزینه خوبی برایشان باشد.

جنگل جیغ

اوایل اهالی روستا توجهی به جیغ ها نشان نمی‌دادند؛ اما به مرور و با ادامه‌دار شدن آن، دهیار روستای سربرج طرقبه تصمیم گرفت موضوع را پیگیری کند. ابراهیم عرب، دهیار این روستا درباره منبع صداهای جنگل جیغ این‌طور می‌گوید:

هنگامی که این صدا باعث ترس برخی اهالی روستا و گردشگران شد، موضوع را به بخشداری منطقه اطلاع دادیم و آن‌ها نیز با اعزام کارشناس به این منطقه و تحقیقات ویژه اعلام کردند این صدا مربوط به‌نوعی خاص از جیرجیرک است که در زبان محلی به آن «کز» یا «چز» می‌گویند. در واقع سال‌های پربارش که آب فراوان است و رودخانه سربرج خشک یا کم آب نمی‌شود، این جیرجیرک‌ها به روستا حمله می‌کنند و در لابلای درخت‌ها و گیاهان پنهان می‌شوند.

جنگل جیغ

ممکن است روی هر درخت نزدیک ۳۰۰۰ جیرجیرک بنشیند. تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ دو کیلومتری رودخانه هستند و تعداد زیاد آن‌ها باعث شده است که آواز دسته‌ جمعی‌شان مانند صدای جیغ و زوزه به نظر برسد. این جیرجیرک‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بین می‌روند.