۰ نفر

نکات ضروری قبل از خرید بلیط اتوبوس

۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۷
کد خبر: 542906
نکات ضروری قبل از خرید بلیط اتوبوس

چرا می‌خواهیم درباره اتوبوس صحبت کنیم؟ زیرا اتوبوس نه تنها ارزان‌تر و در دسترس است، بلکه خدماتی مناسب و قابل قبول‌تر هم به شما ارائه می‌دهد. برای اینکه قبل از سفر با اتوبوس با کمترین مشکلی مواجه شوید، بهتر است این نوشته را مطالعه کنید. چراکه می‌خواهیم ضروری‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید بلیط اتوبوس رعایت کنید را معرفی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم «با اینکه اتوبوس یک وسیله نقلیه زمینی به حساب می‌آید، آیا می‌تواند به اندازه وسایل نقلیه دیگر برای سفر کارآمد باشد یا خیر؟». شما را با مزایا و معایب سفر با اتوبوس و راه‌های خرید بلیط اتوبوس بیشتر آشنا می‌کنیم تا به عنوان یک آژانس مسافرتی قابل اعتماد، وظیفه‌مان را در قبال شما مسافران عزیز انجام داده باشیم. اگر شما هم سفرهایتان را با اتوبوس انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این نوشته با ما همراه باشید تا سفری ارزان و آسوده را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

ارزان بودن بلیط اتوبوس

این موضوع که اتوبوس ارزان ترین وسیله نقلیه در ایران هست را همه می‌دانیم. خدمات قابل قبول در کنار پرداخت هزینه منصفانه از نکات قابل توجه سفر با اتوبوس است. برای مسافرانی که می‌خواهند در دخل و خرج سفر خود صرفه‌جویی کنند، وسیله نقلیه بهتر از اتوبوس پیدا نخواهند شد. همچنین می‌توانید انتظار امکانات مناسبی نسبت به‌ هزینه‌ایی که برای‌ سفر با اتوبوس می‌پردازید را داشته باشید. پس می‌توان گفت که خرید بلیط اتوبوس برای ایرانیان بسیار به صرفه‌تر از خرید بلیط دیگر وسیله‌های نقلیه است.

ثبات قیمت بلیط اتوبوس

موضوع ثبات قیمت از جمله موضوعاتی است که هر اهل سفری به آن توجه می‌کند. اگر بخواهیم مثالی از ثبات قیمت بلیط اتوبوس بزنیم، می‌توانیم به بلیط اتوبوس شیراز اشاره کنیم. بی‎‌ثباتی قیمت بلیط هواپیما که به‌صورت لحظه‌ایی افزایش و کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگرهم بلیط قطار معمولاً در هر فصل تغییر می‌کند؛ اما این موضوع درباره بلیط اتوبوس صدق نمی‌کند و شما شاهد هیچ‌گونه اختلاف قیمت غیرمنصفانه‌ای نخواهید بود. هر سال یک بار نرخ آن زیر نظر سازمان حمل و نقل جاده ای افزایش می‌یابد و این به آن معناست که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، زیرا این افزایش قیمت بسیار منصفانه است. به این دلیل که در احترام‌گذاشتن به حقوق مسافران نه‌تنها چیزی کم نشده است، بلکه روزبه‌روز اضافه‌ترهم خواهد شد.

فراوانی شرکت های اتوبوسرانی

شما می‌توانید در هر کجا از کشور هم که باشید، به‌راحتی به اتوبوس دسترسی داشته و در هر زمان و مکان روی اتوبوس حساب کنید. در گذشته‌ای نه‌چندان دور یکی از مشکلات شهرستانی‌های عزیزمان این بود که برای سفر دسترسی به هیچ گونه وسایل نقلیه قابل قبولی نداشتند و نمی‌توانستند سفر راحتی را تجربه کنند؛ اما اتوبوس با حل این مشکل کار بسیاری از مردم را راحت کرده است. اگر بخواهیم مثالی در این باره بزنیم، می‌توانیم به مردمی که در شهرستان اطراف شهر اصفهان هستند، اشاره کنیم. برای آن که بتوانند خودشان را به اصفهان برسانند با مشکل مواجه بودند؛ اما بعد از همه‌گیری سفر با اتوبوس، حال می‌‌توانند به‌راحتی بلیط اتوبوس اصفهان را بخرند و راهی این شهر شوند.

ساعت حرکت‌های متنوع

در سفر با اتوبوس شما مشکلاتی نظیر ازدست‌دادن هواپیما و قطار را نخواهید داشت؛ زیرا اتوبوس به وسیله نقلیه همیشه در دسترس معروف است و به‌محض از دست‌دادن یک اتوبوس، اتوبوس بعدی را جایگزین خواهید کرد. درواقع هر زمان که شما بخواهید با توجه به برنامه زمانی توقف اتوبوس‌ها در جایگاه، می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت راهی مقصد خود شوید.

بزرگ ترین پایانه های مسافربری کشور

خرید بلیط اتوبوس

 

 

ترمینال امام رضا مشهد

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال مسافربری در ایران در حال حاضر ترمینال مشهد یا پایانه مسافربری امام رضا(ع) است. این ترمینال ظرفیت جابه‌جایی 80 هزار مسافر در طول روز را دارد و به همین دلیل به پرترددترین ترمینال ایران و همچنین سومین ترمینال اتوبوس شلوغ جهان تبدیل شده است. ترمینال امام رضا به دلیل داشتن دفاتر فروش و نمایندگی مختلف، به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که می‌توانید به‌راحتی به مقاصد مختلف سفر کنید. این ترمینال در بزرگراه شهید کلانتری مشهد واقع شده است.

ترمینال جنوب تهران

ترمینال جنوب تهران که با نام (ترمینال خزانه) در سال 1359 شروع به کار کرد، اولین ترمینال تهران است. بیشتر خدماتی که این ترمینال به مسافران ارائه می‌دهد، برای شهرهای جنوبی و مرکزی ایران است. ساختمان این پایانه سه‌طبقه است و دفاتر فروش فراوانی در آن مستقر هستند.

ترمینال غرب تهران

پایانه مسافربری غرب تهران که به ترمینال آزادی هم معروف است در ضلع غربی میدان آزادی و در ابتدای بزرگراه تهران به کرج واقع شده است. سفرهایی که به مقصد شهرهای شمال، غرب و شمال غرب کشور است، از این ترمینال آغاز می‌شود. بیشتر شرکت‌های اتوبوسرانی در این ترمینال نمایندگی دارند؛ همین موضوع دلیلی است برای آنکه از انواع اتوبوس با قیمت و امکانات متفاوت برای مقاصد مختلف پشتیبانی کند.

روش های خرید بلیط اتوبوس

خرید حضوری

هدف بیشتر مردم از خرید حضوری، اطمینان بیشتر از خرید بلیطشان است و می‌خواهند خیالشان از بابت خرید بلیط راحت شود. شاید این حرف درست باشد؛ اما شما با خرید حضوری نه تنها وقت با ارزش خود را از دست می‌دهید، بلکه باید ساعت‌ها زمان برای ایستادن در صف رزرو بلیط تلف کنید. امروزه آژانس‌های مسافرتی معتبری مشغول به فعالیت در حوزه فروش اینترنتی بلیط هستند که نماد اعتماد الکترونیکی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هم دارند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید اینترنتی به ساده‌ترین روش ممکن، از معتبربودن آژانس مسافرتی مطمئن شوید و بعد اقدام به رزرو بلیط اتوبوس خود کنید.

رزرو تلفنی

رزرو تلفنی هم می‌تواند در بیشتر مواقع به شما کمک کند؛ اما در این روش هم باید ابتدا شماره تماس شرکت اتوبوسرانی که در مسیر مدنظرتان سرویس ارائه می‌دهد را داشته باشید. در قدم بعدی می‌توانید با برقراری تماس بلیط اتوبوس خود را برای تاریخ مدنظرتان رزرو کنید و یا به صورت تلفنی از آژانس ره بال آسمان با شماره تماس 05137170، بلیط اتوبوس خود را رزرو نمایید.

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی راحت‌ترین و سریع‌ترین روش خرید بلیط اتوبوس است؛ چراکه تنها با یک کلیک می‌توانید بلیط خود را تهیه کنید. ما این موضوع را در ادامه نوشته به شما ثابت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

 

 

فکر کنید در خانه نشسته‌اید و در حال آماده‌شدن برای سفر هستید. به دلیل داشتن محدودیت زمانی و مشغله‌های قبل از سفر نمی‌توانید به‌صورت حضوری به باجه‌های فروش بلیط مراجعه کنید. تنها راه‌ حل مناسب این مواقع خرید آنلاین و اینترنتی بلیط اتوبوس است. تنها کافیست با استفاده از کامپیوتر یا موبایل خود، خرید بلیط اتوبوس را در مرورگر اینترنت خود جست‌وجو کنید و با انتخاب مقصد و صندلی خود در اتوبوس، با اطمینان برای سفر آماده شوید. بهتر است 20 تا 30 دقیقه قبل از زمان سفر خود را به جایگاه برسانید.

خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

بعد از صحبت درباره روش‌های خرید بلیط اتوبوس، حال زمان آن رسیده است که بلیط خودتان را از یک آژانس مسافرتی مطمئن خریداری کنید. تصمیم با شماست که به‌صورت حضوری به این آژانس‌ها مراجعه کنید یا به‌صورت اینترنتی و از وب‌سایت آژانس مسافرتی اقدام به خرید بلیط اتوبوس خود کنید. ما به شما ره بال آسمان را پیشنهاد می‌دهیم. ره بال آسمان یکی از چند آژانس مسافرتی معتبر در سطح کشور است که چندین دهه در حال خدمت‌رسانی به گردشگران است. به خاطر داشته باشید که در صورت خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان می‌توانید از خدماتی نظیر پشتیبانی 24ساعته بهره‌مند شوید و علاوه بر داشتن یک بلیط برای تاریخی مشخص، تا زمان حرکت از پشتیبانی رایگان بهره‌مند شوید.

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس از ره بال آسمان باید به وب‌سایت این آژانس مراجعه کرده و همان ابتدای صفحه روی تب «اتوبوس» کلیک کنید. بعد از واردکردن مبدأ، مقصد و تاریخ سفرتان، روی دکمه «جستجو» کلیک کنید تا بتوانید لیستی متنوع از انواع بلیط‌های اتوبوس در تاریخ مدنظرتان را ببینید. در این روش می‌توانید علاوه بر نوع اتوبوس، شماره صندلی را هم به دلخواه انتخاب کنید. حال بلیط مدنظرتان را بخرید و سفرتان را با خوشی در سلامت و ایمنی آغاز کنید.

متا: همه مسافران می‌خواهند سفری راحت را با اتوبوس تجربه کنند؛ اما با دانستن نکات ضروری قبل از خرید بلیط اتوبوس، سفری مطمئن‌تر را تجربه کنید.