۰ نفر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

۲۲هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری افتتاح شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱:۱۵
کد خبر: 502993
۲۲هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری افتتاح شد

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری کشور متکی بر ظرفیت‌های درونی آن خوشبختانه به یک جریان اقتصادی در کشور تبدیل شده است و تا اکنون ۲۲هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و هزار و ۴۰۰میلیارد تومان نیز اکنون افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی اصغر مونسان بعدازظهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو اتفاق خوب در  استان بوشهر با حمایت استاندار  صورت گرفت که یکی از آن برای اولین بار استان بوشهر صاحب هتل پنج ستاره که با هزار تخت افتتاح شده است و اتفاق دوم افتتاح موزه منطقه‌ای در این استان است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی افزود: این موزه آثار تاریخی ارزشمند و نحوه ارائه این آثار در این موزه آن را متفاوت کرده است؛ در بوشهر در منطقه خلیج فارس آثار تاریخی کهن و بی‌نظیری داریم، موزه‌های منطقه‌ای قرار است چند استانی عمل کنند و این موزه‌ای که در شهر بوشهر افتتاح شد قرار است چند استان پیرامون و به ویژه کرانه خلیج فارس را پوشش خواهد داد.

وی بیان داشت: گردشگری کشور متکی بر ظرفیت‌های درونی آن خوشبختانه به یک جریان اقتصادی در کشور تبدیل شده است و تا اکنون ۲۲هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز اکنون افتتاح می‌شود.

مونسان با بیان اینکه علاوه بر آسیب‌های سیل، کرونا یک ضربه بسیار بزرگی به حوزه گردشگری وارد کرده است گفت: خوشبختانه تا اکنون گردشگری پابرجاست و جا دارد از تک تک افرادی که در این حوزه تلاش می‌کنند تشکر کنم؛ دولت هم علاوه بر تحریم‌های موجود حمایت‌های زیادی را انجام داده است.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تاکنون از حدود سه‌ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وام‌های کرونایی که درخواست شده و پرونده آن در بانک‌ها وجود دارد، ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و چند روز پیش نیز در ستاد ملی مبارزه با کرونا دولت مصوب کرد که این وام‌ها همچنان تا بهمن‌ماه تمدید شود.

وی ابراز داشت: برای سال جدید در بودجه ۱۴۰۰ حدود هفت هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده از کرونا بودجه در نظر گرفته شده و اگر چه ما می‌دانیم این مبلغ جبران ۲۱ هزار میلیاردی که به حوزه گردشگری که تا آبان‌ماه وارد شده است را نمی‌کند.

مونسان گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوبات خوبی برای سفرهای نوروزی گرفته شد و مقرر شد که سفرهای نوروزی مسؤولانه، تحت کنترل و مدیریت شده قرار است با مدیریت وزارت میراث فرهنگی و‌ همکاری استانداران سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برقرار شود.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بازگشت اشیاء تاریخی گفت: در دولت دوازدهم رکورد بازگشت اشیاء تاریخی را داشتیم که برخی از این اشیاء حدود ۸۰ تا ۹۰ سال از کشور خارج بوده و امکان بازگشت آن‌ها وجود نداشت که خوشبختانه با همکاری دستگاه دیپلمات کشور این کار صورت گرفت و این اشیاء به کشور برگردانده شد.