۰ نفر

چرا ایرلاین‌های خارجی پول پروازهای کنسل‌شده را ندادند؟

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبر: 434544
چرا ایرلاین‌های خارجی پول پروازهای کنسل‌شده را ندادند؟

درحالی که ایرلاین‌های خارجی به بهانه بی‌نظمی در دفاتر نمایندگی خود، وجه بلیت‌های ابطال شده را به مسافران پرداخت نمی‌کنند، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیگیری بدهی شرکت‌های هواپیمایی خارجی به مسافران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حدود ٧٠ روز بعد از اعمال محدودیت در پروازهای داخلی و لغو بسیاری از پروازهای خارجی مسافران به دلیل شیووع ویروس کرونا در جهان، پرونده بدهی ایرلاین ها به مسافران نوروزی هنوز بسته نشده است.

در این بین وضعیت پرداختی ایرلاین های ایرانی نسبت به ایرلاین های خارجی بهتر به نظر می رسد و شکایت مسافران بیشتر از شرکت های هواپیمایی خارجی است که هنوز پول پروازهای انجام نشده را به مشتری های خود بازنگردانده اند.

در همین راستا هفته گذشته از بدهی١٠٠ میلیاردی شرکت های هواپیمایی به مسافران و دفاتر مسافرتی، مطالبی عنوان شد اما انجمن شرکت های هواپیمایی خبر داد که این بدهی متعلق به شرکت های هواپیمایی خارجی و نه داخلی است.

انجمن شرکت های هواپیمایی اسفند سال گذشته نیز و در پی زیان سه هزار میلیارد تومانی ایرلاین ها از سازمان هواپیمایی کشوری خواست تا فرصت یک ماهه ای را برای پرداخت بدهی ایرلاین ها به مسافران اختصاص دهد.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری امروز گفت: ایرلاین های داخلی بر سر پرداخت بدهی خود به مسافران متعهد بوده اند.

وی گفت: موضوع بدهی ایرلاین های خارجی به آژانس های طرف قرارداد نیز توسط سازمان هواپیمایی در حال پیگیری است و وضعیت اعلام خواهد شد.

با این حال یکی از مسافران ایرانی شرکت هواپیمایی ایر عربیا گفت: سفر من به مقصد شارجه در ایام نوروز امسال به دلیل لغو پروازها کنسل شد، اما از آن زمان تاکنون شرکت هواپیمایی ایرعربیا هزینه بلیت کنسل شده را برنگردانده است.

وی از تلاش خود برای استرداد وجه بلیت خبر می‌دهد گفت: نماینده ایرعربیا در ایران به مسافران گفته است مشخص نیست چه زمانی امکان واریز پول مسافران فراهم می شود.

مسافر شرکت هواپیمایی ایر عربیا گفت: وقتی مذاکره با نماینده این شرکت هواپیمایی خارجی در ایران نتیجه نداد، مستقیم به خود شرکت ایمیل زدم که پاسخ آنها نیز پیگیری بازگشت هزینه ها به مسافران بود و تاکید داشتند که نمایندگان آنها در ایران که آژانس های هواپیمایی هستند موظف به پرداخت پول مسافران هستند.