۰ نفر

خسارت ۷میلیاردی کرونا به علیصدر

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲
کد خبر: 432685
خسارت ۷میلیاردی کرونا به علیصدر

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر از خسارت هفت میلیارد تومانی این مجموعه به علت شیوع کروناویروس خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شد در فروردین ماه سال ۹۹مجموعه سیاحتی علیصدر و عباس آباد هفت میلیارد درآمد داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی مجیدی عصر یکشنبه ۳۱ فروردین ماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پس از تعطیل شدن غار علیصدر برای حدود ۱۵۰ نفر نیروی انسانی شاغل در مجموعه تدابیری اندیشیده و سرانجام با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده حق و حقوقشان پراخت شد و از امتیازات بیمه بیکاری برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: در کنار بهره‌مندی کارگران مجموعه از بیمه بیکاری، بسته معیشتی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به آن‌ها داده شد و این در حالیست که پرسنل رسمی شرکت هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند، علاوه بر این مقرر شد وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومانی نیز به آن‌ها تعلق بگیرد.

مجیدی با اشاره به اینکه در این مدت علاوه بر غار علیصدر، مجموعه پیرامونی آن و مجموعه سیاحتی عباس آباد، بهره برداران بخش خصوصی نیز تعطیل بوده‌اند، تصریح کرد: در قراردادهای بهره برداران لحاظ شد که حق و حقوقشان به طور کامل حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد از نیروها در مجموعه مشغول به کار هستند، تاکید کرد: ۷۰ درصد باقیمانده نیروها تعدیل نشده‌اند بلکه به بیمه بیکاری معرفی و از مزایای آن استفاده می‌کنند و پس از برگشتن به شرایط عادی قطعا در مجموعه به کار خود ادامه خواهند داد.

مجیدی در ادامه درباره شرایط بازگشایی مجموعه غار پس از رفع خطر کروناویروس توضیح داد: طی جلسه‌هایی که با کارشناسان بهداشت و درمان داشته‌ایم مقرر شد پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته و عملیاتی شود؛ به عنوان مثال با حداقل ظرفیت وارد کار شویم و از ازدحام جمعیت جلوگیری شود همچنین شیب ملایم پذیرش و زمان بندی مناسب مسافرها از موارد دیگر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگهداری فضای سبز، بهبود تجهیزات و تاسیسات و ضدعفونی کردن فضاها در حال انجام است، اظهار کرد: از تمامی صاحبنظران در حوزه گردشکری، فرهنگی، معماری و تمامی کسانی که دغدغه و ایده‌ دارند دعوت به همکاری در دو مجموعه علیصدر و عباس آباد می‌کنیم و با توجه به اینکه مجموعه عباس آباد تا حدودی مغفول واقع شده درصدد هستیم برنامه‌های فرهنگی و ‌هنری را با همکاری سمن ها برای تغییر فضا انجام دهیم‌.

مجیدی با تاکید بر اینکه از تمامی سرمایه‌گذاران استانی و برون استانی برای همکاری در دو مجموعه علیصدر و عباس آباد دعوت به همکاری می‌کنیم و برای سرمایه گذاری برندها تخفیف نیز در نظر می‌گیریم، گفت: در حال حاضر طرح جامع غار علیصدر نیز در حال تهیه است و بر اساس آن‌ می‌توانیم سرمایه گذار را راهنمایی کنیم.

سرپرست مجموعه سیاحتی علیصدر ادامه داد: با توجه به اینکه در این مدت آژانس علیصدر زیان‌ده بوده است، با روش فعلی نمی‌توان کاری انجام داد بلکه باید رویکرد تغییر و مدیریت به بخش خصوصی داده شود.

وی در ادامه درباره دستورالعمل حفاظت و بهره برداری از غارها گفت: سال قبل طرحی مبنی بر اینکه حفاظت و نظارت از مجموعه علیصدر باید بر عهده میراث فرهنگی و بهره برداری بر عهده مجموعه سیاحتی علیصدر باشد، تصویب شد و بر اساس آن از سال ۹۹ حیطه فعالیت هر یک مشخص و عملیاتی خواهد بود.