۰ نفر

افزایش قیمت هتل‌ها برای نوروز چقدر است؟

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۵۶
کد خبر: 338886
افزایش قیمت هتل‌ها برای نوروز چقدر است؟

دبیر ستاد خدمات سفر در کشور گفت: نرخ‌های پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی طی نوروز هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولی تیموری در جلسه ستاد خدمات سفر در خراسان شمالی، افزود: خواهش ما بر این است تا سایر حوزه‌ها نیز همانند واحدهای اقامتی در کشور، در تعرفه‌های خود طی نوروز امسال افزایش قیمت نداشته باشند.

وی با اشاره به این که در ستاد خدمات سفر، ۲۲ دستگاه عضو هستند، ادامه داد: این موضوع بیانگر فرابخشی بودن موضوع سفر است و به نوعی می‌توان گفت که ستاد خدمات سفر به نوعی تمرین برای انجام یک کار گروهی است.

تیموری با بیان این که در روزهای ابتدایی سال، عید ملی نوروز و دو عید مذهبی را خواهیم داشت، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر باید تمام تلاش خود را داشته باشند تا تزریق نشاط را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به خراسان شمالی بیان کرد: خراسان شمالی نیاز به آن دارد تا برای معرفی امکان گردشگری خود علائم راهنمای و معرفی بیشتری را نصب کند تا از این طریق بتواند موجب توقف مسافران شود.

دبیر ستاد خدمات سفر کشور تصریح کرد: از آنجایی که خراسان شمالی دارای تنوع فرهنگی و خرده فرهنگ‌های زیادی است، می‌توان این فرهنگ را از طریق برگزاری نوروزگاه ‌ها به گردشگران معرفی کند.

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: خداوند فرصت‌های گردشگری بسیار خوبی را در این استان قرار داده است و حال ما باید زمینه را فراهم کنیم تا بتوانیم از آن بهره برداری‌های لازم را ببریم.

وی افزود: با وجود چنین فرصت‌هایی در استان برای تولید ثروت، متأسفانه عادت کرده‌ایم که برای گرفتن پول و اعتبار به تهران برویم و مبالغ ناچیز را دریافت کنیم.

شجاعی با بیان این که طبق آمار ارائه شده سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از این استان تردد می‌کند، ادامه داد: برای بهره‌برداری درست از این مزیت فقط نیاز به برنامه درست و صحیح است.

وی اظهار کرد: یکی از نداشته‌های مهم این استان نبود کمیته درآمد است. باید فکر کنیم از یک ترددی که از این استان انجام می‌شود، چگونه کسب درآمد کنیم و باید این کمیته در این استان ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: اگر نگاه اقتصادی درآمدی در استان نداشته باشیم، نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی بیان کرد: در شهرستان‌ها باید مسیر مسافران روشن شود و می‌توان زمین‌هایی را برای مدت ۲۰ روز به مردم اختصاص داد تا در آنجا برای کسب درآمد اقداماتی همچون فعالیت‌های فرهنگی و… انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از نداشته‌های این استان نبود فضای کافی نمازخانه‌ای و سرویس بهداشتی است که کفاف این حجم از مسافران را نمی‌دهد و باید فضاهایی را شناسایی و اقدام به توسعه آنها کرد.

وی با تاکید بر این که بهره برداری از ۲۰ میلیون مسافر طی سال نیازمند برنامه‌ریزی و حضور بخش خصوصی است، گفت: رونق گردشگری در این منطقه به معنای ایجاد اشتغال و آمدن نان بر سر سفره مردم است.