۰ نفر

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال خبر داد:

آغاز زودهنگام برداشت برگ سبزچای/ چای سال‌گذشته در انبارها نمانده است

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 261989
آغاز زودهنگام برداشت برگ سبزچای/ چای سال‌گذشته در انبارها نمانده است

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال، گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی برداشت برگ سبز چای امسال زودتر از زمان معمول و از ابتدای اردیبهشت آغاز می شود.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی ؛ محمد صادق حسنی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه هر چه زودتر باید قیمت خرید برگ سبز چای تعیین شود، افزود: کارخانه های چای به زودی دریافت برگ سبز چای از کشاورزان را آغاز می کنند و قبل از آن ملزم به امضاء قرارداد با سازمان چای هستند در حالی هنوز شرایط جدید تنظیم قراردادها نیز تعیین نشده است.

وی یادآور شد: سال گذشته قدرالسهم کارخانه ها از پرداخت بهای برگ سبز چای 40 درصد و سازمان چای کشور 60 درصد بود و  این محصول افزایش 7 درصدی در قیمت داشت اما، امسال هیچ یک از این موارد تعیین نشده است.

صادق حسنی با بیان اینکه امضاء قرارداد بدون تعیین شرایط آن مانند چک سفید امضاء است، اضافه کرد: اگر قیمت خرید برگ سبز چای خارج از توان اقتصادی کارخانه های چای باشد با مشکلات متعددی در پرداخت مطالبات مواجه خواهیم شد.

به گفته وی؛ هر چند در سال گذشته قیمت خرید برگ سبز چای برای کشاورزان 7 درصد افزایش داشت اما، برای کارخانه های چای با در نظر گرفتن قیمت تمام شده، به 13 درصد می رسید.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانجات چای شمال خواستار تعیین قیمت خرید برگ سبز چای مطابق با نرخ تورم شد و افزود: در صورت بدون تغییر ماندن قدرالسهم ها تعیین قیمت خرید برگ سبز چای مطابق با نرخ تورم منطقی است.

صادق حسنی در پایان با تاکید بر اینکه از سال گذشته چای در انبار ها نمانده است، ادامه داد: سال گذشته 5 هزار تن چای خشک به سال 96 منتقل شد اما، امسال حجم منتقل شده عدد قابل ذکری نیست و می توان گفت خوشبختانه در انبارها چای باقی نمانده است.