۰ نفر

رییس سازمان امور عشایر ایران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات ارگانیک عشایر/ ۵هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات عشایر کشور/ تولید ۲۵درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۴۵
کد خبر: 228487
برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات ارگانیک عشایر/ ۵هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات عشایر کشور/ تولید ۲۵درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران امروز طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با بیان اینکه عشایر جامعه مولد کشور هستند افزود: هم اکنون ۱۹۰هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می‌شود که ۲۵درصد تولید این محصول در کشور را شامل می‌شود.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ کرمعلی قندالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه تولیدات جامعه عشایر فقط محدود به گوشت قرمز نیست، گفت: عشایر 400هزار تن شیر نیز تولید می کنند و 35درصد صنایع دستی متعلق به این جامعه است.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده این جامعه کوچک بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی را تولید و به بازار عرضه می کنند.

قندالی خاطر نشان کرد: جامعه عشایر با کمتر از 1.8 درصدی از کل جمعیت کشور بیش از 5.7 میلیون تن انواع محصولات را تولید می کنند.

وی ارزش تولیدات عشایر را بیش از 5 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: تمام تولیدات عشایر جزء محصولات سالم به شمار می رود و می‌توان با تکیه بر این مهم میزان ارزش افزوده زیادی را برای محصولات آن‌ها ایجاد کرد.

قندالی گوشت قرمز تولید شده توسط عشایر را ارگانیک دانست و گفت: برخی محصولات عشایر به ویژه گوشت قرمز ظرفیت آن را دارد که کاملا به صورت ارگانیک تولید شود و علاوه بر تامین سلامت مردم برای جامعه عشایری نیز ایجاد اشتغال کند.

رییس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: با توجه به سلامت گوشت قرمزی که توسط عشایر تولید می‌شود مشتریان زیادی در کشورهای همسایه دارد و در 1 تا 2 سال گذشته نیز به این کشورها صادرات خوبی داشته ایم اما در حال حاضر به دلیل تنظیم بازار این صادرات تقربیا متوقف شده است.

قندالی در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های مناسب بدون زیان به بازار داخل به زودی صادرات دام عشایر از سر گرفته شود.