۰ نفر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

تنها ۳۰درصد از مطالبات گندمکاران باقی مانده است/ ۹۷درصد مطالبات در بخش دانه‌های روغنی به کشاورزان پرداخت شد

۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴
کد خبر: 221548
تنها ۳۰درصد از مطالبات گندمکاران باقی مانده است/ ۹۷درصد مطالبات در بخش دانه‌های روغنی به کشاورزان پرداخت شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، با بیان این‌که ۷۰ درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده، افزود: دیروز ۱۰۰۰میلیارد ریال دیگر از منابع سازمان برنامه و بودجه تامین و به حساب گندمکاران واریز شد و به این ترتیب در مجموع ۸۰هزار و ۵۰میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ یزدان سیف در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این‌که تاکنون 8میلیون و 860هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، گفت: بهای گندم خریداری شده تا امروز 115هزار و 780میلیارد ریال است که تاکنون 70درصد آن پرداخت شده و تنها حدود 30درصد دیگر باقی مانده است.

وی در واکنش به اعتراض کشاورزان استان گلستان به تاخیر در پرداخت مطالباتشان؛ اظهار داشت: میزان خرید گندم از کشاورزان استان گلستان یک میلیون و 105هزار و 522تن به ارزش 14هزار و 473میلیارد ریال است که تا امروز 11هزار و 690میلیارد ریال معادل 80درصد آن پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از پرداخت 50درصد مطالبات گندمکاران مناطق سردسیری کشور خبر داد.

سیف درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی، گفت: تا امروز در مجموع حدود 200هزار تن دانه روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ به ارزش 5 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

وی ادامه داد: 97درصد از مطالبات کشاورزان در بخش تولید دانه‌های روغنی پرداخت شده و شرکت بازرگانی دولتی ایران هم اکنون تنها 17میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار است.

سیف در پایان زمان آغاز خرید تضمینی دانه‌ی روغنی سویا را نیمه مهر ماه جاری عنوان کرد و گفت:  شرکت بازرگانی دولتی ایران و مراکز این شرکت در استان‌ها آمادگی کامل برای خرید تضمینی این دانه روغنی را دارد.