۰ نفر

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور خبر داد؛

افزایش دوباره قیمت خرید تضمینی گندم قطعی شد/ امروز شورای قیمت‌گذاری با دستور رئیس جمهور تشکل جلسه می‌دهد/ قیمت احتمالی چقدر است؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبر: 717645
افزایش دوباره قیمت خرید تضمینی گندم قطعی شد/ امروز شورای قیمت‌گذاری با دستور رئیس جمهور تشکل جلسه می‌دهد/ قیمت احتمالی چقدر است؟

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور از تشکیل جلسه شورای قیمت‌گذاری در روزجاری با دستور رئیس جمهور با موضوع اصلاح دوباره نرخ خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: اصلاح دوباره قیمت گندم قطعی شده است.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ در ۱۷ اردیبهشت ماه جاری وزارت جهاد کشاورزی در خبری اعلام کرد، در شورای قیمت‌گذاری قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان مصوب شده است.

پس از اعلام این قیمت، اعضای بنیاد ملی گندم‌کاران کشور در گفت و گو با اقتصاد آنلاین این قیمت را ناعادلانه دانسته و تأکید کردند: کشاورزان آن را نمی‌پذیرند چراکه قیمت اعلام شده تناسبی با تورم و هزینه‌های تمام شده تولید ندارد.

چند روز پس از آن به اقتصاد آنلاین خبر رسید، در جلسه کشاورزان با نمایندگان مجلس و اعضای شورای قیمت‌گذاری، موضوع اصلاح دوباره قیمت خرید تضمینی گندم مورد توافق قرار گرفته است.

اما، پس از آن محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که، قصدی برای اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم ندارد.

در پی این سخنان کشاورزان با ارسال نامه‌ای شکایت خود را از عدم رضایت از نرخ خرید تضمینی نزد مقام رهبری بردند.

همچنین همزمان در نامه‌های جداگانه موضوع را با رئیس جمهور و ریاست مجلس مطرح کردند.

امروز علی قلی‌ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور به اقتصاد آنلاین اعلام کرد: پیگیری گندم‌کاران نتیجه بخش بوده و با دستور رئیس جمهور شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، در ساعت ۱۸ عصر امروز با موضوع اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم تشکیل جلسه خواهد داد.

وی تصریح کرد: در این جلسه افزایش قیمت دوباره قیمت خرید تضمینی گندم قطعی است.

ایمانی با تأکید بر اینکه قیمت احتمالی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۱۷ هزار تومان خواهد بود، افزود: این قیمت مورد توافق اکثر اعضاء شورا قرار گرفته است و به احتمال زیاد امروز تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی یادآور شد: در دو هفته گذشته پس از اعلام قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی وزارت جهاد کشاورزی، علاوه بر نامه‌نگاری‌های انجام شده برای اصلاح دوباره قیمت رایزنی‌های زیادی با اعضاء شورا انجام دادیم و بر این اساس با قطعیت می‌توانیم بگوییم، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است؛ در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در جلسه امروز شورا، برای سوم بار در سال جاری قیمت خرید تضمینی گندم مصوب و اعلام خواهد شد. اولین قیمت در ابتدای سال زراعی اعلام شد که شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در شهریور ماه ۱۴۰۱  نرخ گندم را ۱۳ هزار تومان را برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم اعلام کرد. دومین بار نیز در ۱۷ اردیبهشت ماه جاری بود که وزارت جهاد کشاورزی قیمت نهایی خرید یک کیلوگرم گندم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.