۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه ابهام در کیفیت گوشت‌های وارداتی/ پای دادستان کل کشور به ماجرا باز شد!

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱
کد خبر: 702740
ادامه ابهام در کیفیت گوشت‌های وارداتی/ پای دادستان کل کشور به ماجرا باز شد!

در همان روز‌های ابتدای آغاز عرضه گوشت‌های گرم وارداتی کیفیت و سلامت آن‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. سازمان دامپزشکی در واکنش به انتقادها، درباره سلامت گوشت‌های وارداتی به مردم اطمینان داد. اما، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از باز شدن پای دادستانی کل کشور به موضوع کیفیت نامطلوب گوشت‌های وارداتی خبر داده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ چندی پیش ایوب فصاحت، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار، به اقتصاد آنلاین خبر داد: گوشت‌های تنظیم بازاری وارداتی هم در مسائل بهداشتی و هم کیفیتی، مشکلاتی دارند و توزیع با فشار وافر دستگاه‌ها انجام شده است. وی گفت: ما در این ارتباط تذکرات را داده ایم و مکاتبه کرده ایم و نهایتا از هفته آینده هر محموله ای خارج از تذکرات ما باشد از توزیع آن ها در میادین جلوگیری می کنیم.

سازمان دامپزشکی کشور؛ گوشت های وارداتی سالم هستند

پس از آن با افزایش انتقادات درباره کیفیت و سلامت گوشت‌های وارداتی سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه اعلام کرد: این سازمان حسب مأموریت تعریف شده، فقط ناظر بر کنترل و تأیید بهداشت و سلامت محصولات پروتئینی با منشأء خام دامی وارداتی است و تا امروز تمام گوشت‌های وارداتی به کشور دارای گواهی تأییدیه بهداشتی بوده‌اند. سازمان دامپزشکی به مردم اطمینان می‌دهد که گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار از سلامت بالا برخوردار هستند.

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس؛ کیفیت گوشت های وارداتی مناسب نیست

اما، امروز محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه روز سه شنبه (دوم اسفندماه) کمیسیون متبوع خود که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد به رسانه ها اعلام کرد: یکی از موضوعات مطروحه در این جلسه کیفیت نامطلوب گوشت‌های وارداتی بوده است.

وی اظهار کرد: به منظور تأمین نیاز بازار داخلی وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات کرده اما، کیفیت گوشت گوسفندی وارداتی عرضه شده در میادین میوه و تره بار مناسب نیست و باید نظارت بیشتری بر کیفیت محصولات وارداتی که با استفاده از ارز نیمایی وارد می‌شوند صورت بگیرد، زیرا گلایه مردم را به همراه دارد.

عسکری خبر داد که، در گفت‌وگو با رئیس سازمان دامپزشکی کیفیت نامناسب گوشت‌های وارداتی را اعلام کرده است و او نیز این موضوع را تأیید کرده و اذعان داشته است که،نظارت مناسبی بر روی این موضوع صورت نگرفته است.

دادستان کل کشور به ماجرای گوشت های وارداتی ورود می کند

وی همچنین از دیدار با دادستان کل کشور برای پیگری موضوع خبر داد و گفت: به زودی موضوع کیفیت گوشت های وارداتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر قرار است نیاز مردم را تأمین کنیم باید کالای وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در نشست روز آینده کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، موضوع کیفیت گوشت وارداتی و تأمین میوه شب عید را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، هر چند سازمان دامپزشکی درباره سلامت گوشت های وارداتی به مردم اطمینان داده است اما، واردات گوشت بی کیفیت با ارز نیمایی علاوه بر هدر رفت منابع ارزی برای واردات کالای بی کیفیت، نارضایتی عمومی مردم به ویژه قشر متوسط و کم درآمد جامعه را که مشتریان این نوع از گوشت ها هستند به همراه خواهد داشت.