۰ نفر

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون؛

دچار مشکل تبدیل ارز جهانگیری به مخبر شده ایم

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 694232
دچار مشکل تبدیل ارز جهانگیری به مخبر شده ایم

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون گفت: با حذف ارز ترجیحی و وعده مسئولان منتظر تحول در تولید و توسعه بازار صادراتی بودیم اما، شاهد تکرار مشکلات گذشته با تبدیل ارز جهانگیری به مخبر هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ارسلان قاسمی، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون، در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فیدکسپو با انتقاد از نبود برنامه منسجم در وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تامین نهاده های دامی، اظهار کرد: نبود برنامه منسجم در وزارت جهادکشاورزی موجب شده تولید خوراک دام در حداکثر ظرفیت انجام نشود و حتی تعطیلی واحدهای تولیدی نیز اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم از ۲۰ میلیون تن ظرفیت کارخانه ها تنها ۷ میلیون تن تولید انجام می شود.

به گفته قاسمی؛ در نبود برنامه منسجم در تولید خوراک دام، مرغداران خود اقدام به تولید می کنند که نتیجه آن کاهش بهره وری و افزایش هزینه تولید می شود در حالی که حجم زیادی از نهاده های دامی وارداتی هستند.

قاسمی با تاکید بر اینکه قرار بود با حذف ارز ترجیحی مشکلات حوزه صادرات حل شود، افزود: با حذف ارز ترجیحی و وعده مسئولان منتظر تحول در تولید و توسعه بازار صادراتی بودیم اما، شاهد تکرار مشکلات گذشته با تبدیل ارز جهانگیری به مخبر هستیم.

وی اضافه کرد: فاصله قیمتی ارز نیمایی با ارز بازار آزاد موجب شده تسویه ارزی برای تجار سخت تر  و مشکلات گذشته تکرار و تشدید شود.